Det hvite sinnet – Rasisme og høyreekstremister får blodet til og BOBLE

JA! jeg burde visst bedre en å sette meg ned og se dokumentarserier som dette, jeg burde vite at en slik type dokumentar i kveld ville ødelegge en ellers GOD dag!

 

Blodet bobler og jeg kjenner at pulsen min stiger så til de grader at jeg får hodepine, FAEN altså! Sorry, men jeg blir så eitrandes forbanna! tenk å være så forskrudd i hodet? og tenk at det finnes slike mennesker rundt omkring i dette landet som jeg er så glad i! er det rart at det blir krig i verden? 

 

Dokumentarist Tommy Gulliksen konfronterer norske høyreekstremister på jakt etter bakenforliggende årsaker til rasistisk vold og terror, en dokumentar som jeg faktisk vurderte å slå av mange ganger. Vi “vanlige” menneskene her i landet har sikkert godt av å se hva som foregår bak ulike høyreekstreme miljøer og har nok MYE vi ikke vet.

 

 

 

 

Heldigvis har jeg selv blitt innehaver av “vinner-billetten”, jeg er født av to Nordmenn, jeg har sluppet hat for hudfarge eller tro.

Det er rent tilfeldig, men jeg innser når jeg ser slike brutale dokumentarer hvor vanvittig privilegert jeg har vært.

 

Rasisme er det verste jeg vet! hvordan hadde vi selv reagert om noen brant bibelen eller flagget våres på åpen gate? dette er gammalmannsholdninger som har vært utgått på dato for mange mange år siden! Ytringsfriheten har blitt strukket for langt! man kamuflerer seg bak den for og spre hat. 

 

Om vi ikke lærer av historien, om vi glemmer historien så vil historien gjenta seg!

Jeg tar STERKT motstand til slike holdninger, det strider imot alt jeg har lært igjennom ett langt liv der fordommer har blitt retta imot meg selv. Tross alt, har jeg hatt det lett i forhold til alle disse som må leve med dette daglig.

 

SKAMMELIG. 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

3 kommentarer
    1. Vi valgte å sjå på ein annen kanal. Orkar ikkje slik dritt, spesielt ikkje like før leggetid. Blir so eitrande forb….på desse folka. No ser vi heller reprisa på Olav på Kvipt.
      Ha ein fin kveld begge to 🌺😘

    2. Enig med deg! Men jeg synes også det er viktig at søkelyset blir satt på disse forskrudde gærningene, slik at vi ikke glemmer de farlige kreftene de utgjør!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg