Det føles ikke som ett hjem lenger, noe har blitt ødelagt

Jeg tror jeg aldri har blitt så skuffet og krenket på samme tid som på søndag og dette har preget hver eneste dag i ettertid. Søndag viste meg hvordan livet kunne gå så galt, hvor problemene ligger og hvor utrygg grunnmuren min faktisk er. 💔

https://monicavederhus.blogg.no/vi-soker-nytt-hjem.html

 

 

Vi har lagt ned sjelen våres i denne leiligheten men søndag forandret noe og nå føles det ikke en gang ut som at dette er hjemmet våres. Tryggheten har slått sprekker.

Jeg har ingen problemer med mennesker som drikker og jeg sier ikke nei til og være med på en fest uten og drikke selv, jeg unngår ikke steder der det nytes alkohol bare fordi jeg selv er avhold, men regelen om at det ikke skal være rus i dette huset ble brutt og jeg føler meg så liten og uverdig.💔

 

Dette er hjemmet mitt, det er her jeg skal føle meg trygg og nå vet jeg med sikkerhet at jeg ikke en gang her kan føle på stabiliteten og roen jeg trenger for og ha ett godt liv, jeg har lagt hele sjelen i denne leiligheten og bygd den opp sammen med min kjære men nå føles det ikke som ett hjem lenger. 

 

Jeg overdriver sikkert og det er helt sikkert ikke så alvorlig, men for meg har det ødelagt veldig mye. 

 

I dag skal jeg til psykolog for første gang på lenge og jeg gleder meg, jeg trenger og plassere noen tanker og finne ut om jeg atter igjen overreagerer, det er slik jeg alltid føler det. Innerst inne tenker jeg at det jeg føler ikke er viktig, og jeg får bekreftelse på at dette stemmer konstant. Hele livet har jeg følt at alt jeg tenker og føler er overdramatisk og ikke verdt og si høyt. Om hjertet mitt knuser så holder jeg det helst for meg selv, men denne bloggingen har endret det hele.❤️

 

Den siste tiden har bare ført meg og min kjære enda nærmere, alt kaoset rundt oss har gjort oss enda mer sikkert på “oss”. Vi er begge barn av rusmisbrukere.

 

 

Jeg er så glad for at jeg har dere og denne bloggen, uten den hadde jeg nok slitt meg igjennom alt dette aleine. Dere betyr alt for meg! ❤️

 

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

14 kommentarer
    1. Kjære deg ❤️
      Du er så tøff og sterk, kan ikke annet enn å beundre deg for pågangsmotet ditt!
      Det er vanskelig å gi råd til andre, uansett hvor godt man kjenner dem, og å gi råd til fremmede er nærmest umulig.
      Kanskje overdriver du, på et vis – men selv om dagene og forholdet over tid går seg til igjen så vil det spøkelset ligge der og skape usikkerhet. Jeg forstår så godt at du føler er på tynn is nå, og at du ønsker deg bort. Alle følelsene slåss.
      Men situasjonen er jo ikke akutt, “bare” ubehagelig. Fortsett å kose dere i leiligheten, slapp av – men kikk dere likevel rundt. Om dere skal flytte så må dere ta dere tid til å finne den rette plassen, tenke nøye gjennom alle “for og i mot”, se an beliggenhet og nabolag etc – for neste hjem skal jo helst være et “forevighjem” hvor dere vil trives og føle dere trygge og avslappet ❤️
      Uansett hva dere ender opp med, masse lykke til videre 🥰

    2. Jeg føler at du overreagerer. Du er veldig dramatisk og er veldig opp og ned. Enten er alt svart eller alt hvitt. I livet fins det for det meste gråsoner.. Sånn er det.

    3. Skjønner godt at dette føles ille. Når man har jobba så hardt over så lang tid så er det veldig mennesklig å bli såret og skuffa.
      Stå på videre. Snart roer det seg kanskje ❤

    4. Jeg forstår deg. Dere har bygget et trygt og godt hjem for dere to. Dere har lagt alt i dette. Hjemmet deres har vært redningen deres. Så kommer det noen og respektløst ruser seg i den trygge varme hulen deres. Jeg hadde sikkert følt det som om at «hulen» var besudlet og ødelagt. Men jeg er enormt intens i alle mine følelser. Jeg/du vet jo at hjemmet er det samme som det var før dette skjedde. Skuffelsen din over at dette skjedde er sikkert veldig stor. Jeg krysser fingrene for at det blir bedre når du begynner å putle litt rundt igjen. Kanskje vil litt julepynt gjøre susen🎅🏻🧑🏻‍🎄 Stå på dere to, og ha det bra❤️

      1. Du har helt rett, hjemmet føles ikke som det samme men jeg gjør alt for at det ikke skal ødelegge ❤️ Vi har lagt hele sjelen våres i dette hjemmet ❤️ Tusen takk Sølvi for at du ser neg 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg