Det finnes like mange veier inni rusen som ut, det finnes ingen fasit eller enkle løsninger heller.

Ingen her i verden har sluttet og ruse seg fordi noen andre har sagt at dem skal det. Det finnes INGEN fasit på hvordan ett menneske skal komme seg ut og bygge opp ett liv uten rusen, det er fullstendig individuelt og alle har sin unike historie. Det finnes like mange veier inni rusen som utav den så om noen tror at dem har løsningen og en quik fix på dette kompliserte problemet så tror jeg dem lyger for alle andre og ikke minst seg selv.

Jeg har funnet min vei og fasit ut, jeg har brukt bloggen til og dele de mest innerste og intime tingene, jeg har spydd ut all eder og galle de dagene russuget nesten har revet meg i fillebiter, men helt ærlig så ville det blitt litt travelt om alle var som meg og laget seg blogger der dem delte hele og fulle privatlivet med hele Norge. eller? dette er min vei ut og jeg ville vært ganske så blind om jeg trodde denne løsningen ville funket for alle.

Iløpet av denne rusfrie tiden min har jeg brukt andres historier og plukket ut småting ved dem som jeg har brukt i min egen hverdag. Jeg har møtt svært få som har trodd dem sitter på løsningen for meg, heldigvis! og jeg merker at når noen tror dem har fasiten så stritter hele kroppen imot. Jeg tror ikke løsningen ville være og trodd jeg var frelst og gått rundt og prakket på andre mine metoder, da ville jeg bare møtt motstanden jeg selv føler på når jeg blir utsatt for det samme. 

Vi mennesker er fullstendig ulike i både behov ønsker og væremåter, også når det kommer til våres problemer, det ville være naivt og tro noe annet og vi kan ikke leve i en boble der vi tror alt er rosenrødt og perfekt, for livet blir aldri perfekt verken med rusen eller uten, og for og være helt ærlig så blir det ikke noe særlig enklere når man har vært rusfri en stund heller. 

Når det kommer til behandlingsmåter så må vi møte hvert enkelt menneske på deres plan, jeg har overhode ingen tro på noen tvang og derfor kontakter jeg aldri noen og ber dem komme på selvhjelsgruppen heller, det ville virket mot sin vilje. Jeg vet hvordan jeg hadde reagert om ett nyfrelst menneske hadde kommet til meg og prøvd og frelse meg og diktert hva som ville funket for meg. Jeg hadde rusa meg bare enda mer! 

Jeg har stor tro på at ex-rusmisbrukere hjelper andre fordi vi møter mennesker på en helt annen måte, vi VET hvordan det føles og det vet dem også på en måte, det skjer noe når man vet at den man snakker med faktisk har vært nedi kjelleren en del ganger selv, og man føler kansje det er lettere og vise skittentøysvasken til noen man vet har sitt i den kurven selv. 

Jeg er staheten selv og om noen har sagt jeg skulle gjøre noe, har jeg bevisst gjort motsatt hele livet, som de fleste andre 🙂 det er viktig og ikke glemme når man prøver og vise verden at man er en av dem som klarte seg, og iallefall om man skal bli hørt ifra andre likemenn og bli møtt med respekt. 

Dagens visdom ifra meg 😉

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg