Det er like viktig for meg og være edru i dag, som det var og være rusa før.

God kveld alle sammen! 

I kveld har vi satt en rekord sammen, en stor en sådan som viser at vi nok har bestemt oss i valget om å leve som rusfrie. Jeg tror oddsene er små for at vi går tilbake til livet vi har lagt bak oss og kvelden i kveld har bare vist oss hvor ferdige vi er med både bar-kø, fylleprat og fest! 

21.50 – Festen startet

22.20 – Festen avsluttet og vi trakk oss stille tilbake

Før var dette drømmen, denne støyen av masse mennesker samlet i en trang bar! det var på slike kvelder jeg følte at jeg virkelig levde! slikt bråk fikk pulsen til og stige og JEG fikk være MEG.. Skjønner? og nå får jeg lyst og krype inni ett hjørne og bare komme meg tilbake til det stille hotellrommet sammen med min kjære, som ett gammelt ektepar. 

Det er som om hele hjernen har forandret seg, alle disse tingene som var så viktige før er helt uvesentlige og andre ting har tatt over. Om jeg så hadde fått 1.mill kroner i kveld i bytte mot å ta en eneste øl så hadde jeg avslått, og da tenker jeg at man er rimelig sikker i sin sak.

Da vi valgte dette så var jeg helt sikker på at slike situasjoner ville presse meg utpå kanten, at dem ville gjøre at jeg fikk rus-sug men sannheten er jo at det motsatte skjer i kroppen, alle celler bare skriker om å få komme tilbake til normalen… få meg bort ifra skrålet og tilbake til tryggheten dette “normale” livet er. 

Om noen hadde fortalt meg at trygghet og ro hadde fristet mer enn en iskald øl nesten to år etter rus-kutt så hadde jeg gjort dette for lenge siden. Det er dette jeg ønsker og formidle, at det faktisk er mulig og faktisk komme til ett punkt der 1.mill kroner og en iskald pils ikke frister lenger…… 

At det “normale” livet som man innerst inne ønsker seg faktisk er helt mulig og få seg og at dette ruslivet faktisk en dag kan  komme så langt oppi halsen din at du faktisk velger bort alle penger i verden bare for og få lov og leve rusfritt. Det er like viktig for meg i dag og være edru som det en gang var og ruse meg, der satt den! 

Som dere skjønner på skrivingen er jeg veldig inspirert og engasjert i kveld, og jeg prøver og få ut det jeg tenker. I kveld er jeg veldig lykkelig fordi jeg kan legge meg her sammen med mannen min og våkne like edru i morgen. 

 

 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Dere er flinke og jeg vil vel kalle dere fornuftige mer enn et “gammelt ektepar”. Men ja, man kan nesten føle seg slik når man tar kvelden tidlig. Enig med dere, det er det som er aller best. Jeg tror dere er veldig fast bestemte på valget deres og det er så utrolig godt å lese.

      Ha en nydelig søndag ❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg