Det er ferietid Freddan og tid for party!

Reklame | Ellos

Isteden for å bli i Måløy by der vi alltid er ellers, bestemte vi oss for å forflytte oss innover i dalen og bli her i helgen! Det er greit med venner som har både hjerterom og husrom til oss, og vi nyter de nye omgivelsene til det fulle! Det er godt for sjelen bare å se nye mennesker, og man gror fast fort i desse vanlige traktene og omgivelsene, og da klager jeg virkelig ikke på hjemplassen min, for den forguder jeg! Og jeg er vanvittig hjemmekjær! Men det var altså på høy tide å komme seg bort på en liten miniferie!

I dag har vi både plantet epletre, sett på ett fantastisk museum, vært på Eid og lært mer om rundkjøring (for vi har jo ikke slikt i Måløy by vett), og har vært på fest i samme slengen! Jeg har vært mer sosial på dette halve året edru enn hele mitt liv tilsammen, og det føles godt å endelig fungere også sosialt, og faktisk kose meg med det. DET har tatt lang tid! Jeg nyter denne tilværelsen uten å være bedugget og avhengig av en viss promille bare jeg skal snakke med en fremmed, og jeg får mye utav dette, det er godt å være frisk faktisk, og føle man er i form 🙂 før måtte jeg drikke meg i form, drikke meg opp, drikke meg ned osv. Nå er jeg mer stabil, jeg vet hva jeg våkner til og jeg føler jeg har kontrollen selv over eget liv og handlinger, DET føles godt!  Jeg føler meg i balanse, og jeg har ennå til gode å savne det gamle livet! Ikke en eneste gang, uannsett hvor vondt og jævlig jeg har hatt det, har jeg ikke en eneste gang savnet tilbake til å ruse det bort! Jeg har måttet gå igjennom følelser jeg ellers ville unngått igjennom å drikke meg drita full, og gjøre problemene enda større, og nå har jeg bare stått i dem! Det finnes en liten maktfølelse i akkurat dette, man føler man mestrer og det liker jeg veldig godt. Det er noe med det å bite tenna sammen og stå opp for seg selv og hva man føler, det føles så godt etterpå når man virkelig har vært i kjelleren, OG STÅTT I DEN…

Jeg innser jeg har vært umoden, jeg har rett og slett ikke stått for hverken det jeg har gjort eller hvem jeg har vært 🙂 jeg har skylda alt på denne alkoholen, fortiden min, oppveksten, at jeg ikke har kunnet bedre osv osv. For første gang føler jeg at jeg står fullstendig for den jeg er, den jeg har vært og alt jeg har gjort.. jeg velger å gå videre og vise at jeg er bedre og fortjener bedre. Aldri mer skal jeg bruke dårlige ynskyldninger for min egen alkoholisme, og aldri mer skal jeg skyve problemer foran meg, for det funker bare en liten stund før det smeller tilbake med enda større kraft. Jeg føler meg sterk og kraftfull, og slike dager sammen med dem jeg er glad i viser meg at hele denne kampen er verdt det. Jeg er så heldig som har fått denne nye tjangsen til å leve igjen. Jeg er så glad for at jeg har både ettervern og venner og familie i ryggen. Jeg tror ingenting kan knekke meg og få meg tilbake på kjøret denne gangen, jeg bare kjenner det i sjelen at jeg ikke ønsker å svike meg selv på den måten, heller ikke svike alle rundt meg som tror på meg. For første gang i mitt liv føler jeg at mennesker rundt meg faktisk tror på meg, og da har jeg mye å bevise for dem også. Jeg har en slik fred i sjelen min, all angst er borte og jeg takker alle makter for at jeg ikke mistet livet i Desember, da hadde jeg aldri fått tjangsen til å få kjenne på hvordan det faktisk er å leve livet sitt!

Jeg er rusfri i dag, om jeg legger meg rusfri i kveld, går jeg utfra at jeg våkner edru i morgen 🙂

Ellos//adidas Sport Performance//Björn Borg//Ellos//Björn Borg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg