Åpenheten har reddet meg ifra angsthelvetet

Før stod jeg ganske så hardt på mine påstander at psykologer ikke var noen poeng i og at traumebehandling bare ville gjøre ting enda værre.

Hvorfor gå igjennom traumene sine isteden for og bare gå videre likesom?
Jeg måtte lære på den harde måte som alltid og opplevde at alle traumene tok meg igjen og igjen. Plutselig kunne angsten lamslå meg og ting jeg trodde jeg hadde lagt bak meg banket på døren og var igjen noe som hemmet meg i hverdagen.
Jeg har komt til ett punkt der jeg innser at alt jeg har gjort før ikke virker og har ingenting lenger og tape på og prøve andre veier.

I mange mange år har flere oppfordret meg til og prøve ut antidepressiva, og jeg har nektet for alt det var verdt. Ikke pokker skulle jeg gå rundt som ett skall av meg selv og miste hele sexlysten, for det er dette en får høre ifra andre.

Det kom til ett punkt der jeg låg i sengen min i 2mnd uten og klare og bevege meg. Jeg klarte og komme meg på do og slo av telefonen og stengte ute omverdenen.. alle som kjenner meg vet hvor redd jeg har vært for og være aleine, så at jeg ble liggende så lenge sier sitt.


Jeg oppsøkte da ruskuratoren min etter at depresjonen var gått over og ba henne bare kjøre på, jeg hadde rett og slett ingenting mer og miste ved og prøve og jeg skulle heller miste appetitten på sex enn å miste den på livet.


33år gammel og endelig startet og høre på andre enn seg selv! Jeg har vært for sta for min egen helse, jeg har blitt syk fordi jeg har hatt for store fordommer imot og ta imot hjelp ifra systemet.


Nå bruker jeg systemet til min fordel og tar imot hjelp ifra psykolog, jeg driver min egen selvhjelpsgruppe og bruker bloggen som terapi jeg kan bruke videre. Jeg har aldri snakket med noen om noenting og i dag har jeg ingen problemer med å ta mennesker inni tankene mine, det føles så naturlig plutselig. Åpenheten har reddet meg ifra angsthelvetet, helt grav alvorlig.

Tusen takk for at jeg får lov og dele med dere ❤️ Del denne gjerne videre og spre budskapet!

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer
    1. Flott innlegg, og absolutt sant!! Eg trur på at desse tre orda som du og fleire lever etter, kun fungerar saman. Ein kan ikkje være ærleg uten å være open og omvendt. Og rusfri går ikkje utan begge desse. Der er nok dei som lever etter berre eitt av orda, men eg kan ikkje tenkje meg at dei gjere så mykje anna enn å leve (her må det nok pressiserast at eg meiner dei som er like skrudde i nøtta som “vi” og har skapet smekkfullt i spøkelser). Med full forståelse og innsikt i open, ærleg og rusfri kan ein ikkje berre leve, men elske, være, kjenne, tørre, rase, lukte og ikkje minst puste. Det er somme tider ein vond og smertefull livsstil, og gjerne verre enn den vi ofra. Men om ein ikkje knekk og kjem nokelunde ifrå prosessane med sinnet i behald, er roen og friheita det beste som har skjedd. Her kan offentlege hjelpemiddel være ei krykke i veksten om vi evnar å bruke det rett 🙂 Stå på og tenk på kor uendelg med toskeskap og elendighet vi har klart å overleve før, trass alle forsøk på å sjølvdestruering. Må være ei meining med at vi får denne muligheten til å vokse og spire gjennom asfalten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg