Åpen ærlig og rusfri – Min diagnose

God morgen verden! 

I hele natt har jeg vært på en vill fest og da jeg våknet måtte jeg sjekke igjen om jeg var fyllesjuk eller ei, drømmene er ofte så virkelige at jeg våkner og kjenner på denne følelsen jeg har følt så mange ganger før men heldigvis går den over når jeg oppdager at jeg våkner i min egen seng og er trygg. Disse drømmene må jeg nok leve med en stund ennå, dem er her fortsatt etter 2år men dem er ikke like plagsomme som før. 

 

 

Traumene mine kommer frem i drømmeland, alle kommer til utrykk i drømmer om å bli låst inne, miste kontrollen eller voldsomme episoder i rus, alle vitner om livet jeg har lagt bak meg og jeg blir bare enda mer takknemlig for alle forandringene vi har klart og skape.

 

Jeg har valgt og være åpen om alt dette for og aldri gå tilbake til det mennesket jeg var der. Narkotika skal aldri ha noen makt over meg igjen.

 

 

Jeg har levd i flere voldelige forhold over mange år, det vil ta tid og bli vant med og være sammen med en som aldri ville lagt en hånd i sinne på meg, minnene er der og slår seg ut i panikk ved brå bevegelser eller høy stemmebruk, traumene er ingenting jeg klarer og overse eller fornekte og jeg jobber knallhardt hver eneste dag for og bli frisk. Det har hjulpet meg massivt å få  diagnosen kompleks PTSD, den har gitt meg forklaringene og måter og bearbeide alt på. 

 

 

Når man har levd ett liv i rusen har man ofte rusa bort veldig mange av minnene, man har druknet seg i alkoholen når traumatiske ting har skjedd og har på mange måter klart og fortrenge episoder som for andre ville ødelagt livet, alt dette kommer tilbake når man slutter og ruse seg og man må håndtere så mange ting man trodde man hadde glemt. 

 

Jeg er åpen om alle disse tingene for og vise disse to menneskene at jeg har kjempet og aldri gitt opp.

 

 

Heldigvis får vi mennesker aldri mer enn vi klarer og håndtere, det er noen som passer på oss på den måten. Vi får tingene i små drypp, slik at vi klarer og bearbeide tingene før vi får ett nytt lass med minner og arbeide med. Jeg er helt overbevist om at jeg en dag skal få leve ett normalt liv uten disse traumene, men det vil ta langt mer tid enn 2år og bearbeide så mange episoder som har preget livet mitt. 

 

Nå startet jeg ganske så knallhardt med ett innlegg om diagnosen min, resten av dagen skal bli lettere men det hjalp og lette litt på sløret og ta dere med inn også på dette området. Etter hvert vil det ikke føles så skamfullt og snakke om disse tingene, men diagnoser vil alltid være noe sårbart og snakke om, det er nok det mest private av de private tingene men jeg har lovet dere fullstendig ærlighet, alltid. 

 

 

Nå skal jeg lage meg en fantastisk tirsdag! jeg håper dere gjør det samme!

 

Jeg har valgt og være åpen for og få en ny tjangse i livet, uten åpenheten hadde jeg ikke klart dette på så kort tid.

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg