Alt var så mye bedre før i tia

På overskriften og dømme høres jeg ut som en eldre kar på 95år og ikke en kvinne på 34. 😂

 

Før i tia hadde vi ikke lov og gå på besøk til hverandre 1 og 2 juledag, da ble det forventet at alle holdt seg hjemme og kosa seg med sine, dem som gikk rundt ble sett på som særinger som ikke tok helligdagen på alvor. 

 

Det er år 2021 og butikken er åpnet etter 1 stakkarslig fridag, det er mange mennesker ute og ingenting ligner på jula vi hadde når jeg var liten, mange forandringer også på helligdager gjør at de glir inni alle de andre dagene og til slutt blir det ingenting spesielt med disse heller. 🎅🏻

 

 

 

 

 

Jeg syns egentlig at det er meget flaut at vi ikke klarer og planlegge noen dager fremover, at vi går tom for mat, snus og tobakk, at vi i det hele tatt på død og liv må ha åpne butikker og jeg er en av alle! 😳 jeg klarte nemlig å gå tom for snus i går og lette febrilsk etter åpne butikker, heldigvis var bensinstasjonen åpen men tankene svirret rundt hvor tafatte vi har blitt. Vi har rett og slett blitt avhengige av åpne butikker på toppen av alle andre avhengigheter, tenk på forfedrene våres, dem hadde ledd seg ihjel. Nå har vi gressklippere som klipper gresset og støvesugere som styrer seg på egenhånd uten at vi trenger og løfte en finger, enkelt skal vi ha det.😁

 

 

Skamfullt som det er kommer vi ifra butikken, vi klarte ikke og holde oss hjemme og har brutt alle tradisjoner jeg har vokst opp med, jula blir mer og mer som alle andre dager i året og det eneste som minner om jul er at landskapet rundt oss er dekket med magisk julesnø og treet står og pryder stua ennå. Denne bloggen her er forresten på 2.plass på bloggtopplisten i dag! hvem hadde trodd at en slik type blogg klarte og konkurrere med skjønnhetsblogger og andre som har vært i gamet lenge! stolt og takknemlig for leserne mine som aldri svikter.😁❤️

 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

2 kommentarer
    1. Hei. Jeg er så enig i det du skriver her. Det var koseligere før,da hadde folk tid til å komme innom på en kaffekopp og jula med hele familien var en fin tid. Folk fikk handlet før også selv om butikken stengte tidligere. Men uansett så er jeg veldig i jula med mange farger og lys. Ønsker dere en fortsatt god jul. Klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg