ALT skal digitaliseres – Hva med den eldre generasjonen?

Nå må jeg bare lufte noen tanker som skaper relativt mye frustrasjon i heimen😳, jeg kan bare tenke meg at dette må være ett gjennomgående problem som også skaper frustrasjon i de “fleste hjem”, dette med at alt skal digitaliseres og gjøres på det berømte internettet, dette nettet som bare den yngre garde faktisk forstår fullstendig. Jeg er bare 34år men forstår lite selv, så hvordan kan jeg forvente at mine foreldre som ikke har vokst opp med dette selv kan forstå? 

 

Jeg prøver VIRKELIG med all min makt og forklare og det går i sneglefart fremover, jeg må fikse ALT og det høres sikkert ut som en liten oppgave da jeg bare har to foreldre men jeg skal love dere at det blir litt arbeid når absolutt alt skal digitaliseres og ingenting kan fikses på papir lenger, det har gått en smule varmt her om BEGGE to har ting som skal fikses og jeg kommer sliten hjem ifra jobb. 

 

 

 

 

Nå skriver jeg dette med litt humor imellom linjene men tankene mine går til dem som faktisk ikke har en datter som kan hjelpe dem, hvordan gjør dem dette? blir de sittende uten å få igjen penger ifra reiseregningene sine? blir dem sittende uten å sende inn skatten sin? blir de sittende igjen og ikke få disse pengene dem har rett på? og hvor så tar disse pengene veien? 

 

Verden går for fort og vi glemmer våres gamle, dem som har bygget opp landet og banet veien for oss. De blir sittende kanskje på minstepensjon og går glipp av disse godene som er baserte på at vi har utdanning i data eller ekstremt gode kunnskaper om teknologien og rettigheter man bare blir opplyst om på internettet. FINN FEILEN.

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

6 kommentarer
    1. Du har så rett ! Uten en sønn og et barnebarn som bistår meg, hadde jeg gitt opp. Og utviklingen går bare fortere og fortere, så hvordan skal det gå med mine barn og barnebarn når de blir gamle ? Det blir et gigantisk skille på hvem som behersker den digitale verden, og hvem som ikke gjør det. 😵‍💫😢

    2. Er blitt et problem det der, Monica. Ikke bare når det kommer til søknader, men offentlig transport f.eks. At man ikke får betale kontant lenger. Men det finnes håp. I mitt distrikt har de opplæring i data for eldre. Såkalt datakafe. Veit også om unge mennesker som tilbyr å hjelpe eldre med det digitale. Men ja, det trengs meir opplæring og veiledning. 🙂

      1. Godt og høre at det finnes tilbud der du bor men mistenker at de fleste ikke benytter seg av slike tilbud. Veldig mange vegrer seg også for og spørre om hjelp og ønsker ikke og være til bry. 💔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg