Å vokse opp i rusen gjør jula vanskelig og sår

I kveld har vi hatt koselig besøk av pappaen min og han har vært her på besøk mer siden han flyttet inni den nye leiligheten en alle disse årene vi faktisk har bodd i samme hus.😂

 

Jeg har pakket inn julegaver og om noen hadde fortalt meg at jeg ville i år 2023 sitte å pakke inn julegaver en fredagskveld i begynnelsen av november så hadde jeg nok ikke trodd mine egne ører.🤭

 

Jeg har alltid hatt ett anstrengt og vanskelig forhold til jula men etter noen år med å skape våres egne juleøyeblikk har jula egentlig vokst litt på meg.❤️

 


Jeg vil nok alltid gå med en vond klump i magen men etterhvert så lager man den jula man ønsker selv, uansett hvordan den ser ut.

 

Alle slike høytider trigger en angst inni meg, jeg forbinder dem med rus bråk og heftig krangling.

 

 


Å miste kontrollen, ikke kunne gjøre noe med situasjonen og å føle seg liten er følelser som alltid vil komme opp når man forbereder seg for slike høytider som egentlig bare skal handle om kos og familie-tid, det vil nok gå mange år før jeg går inni slike uten av tankene kommer og denne klumpen i magen melder sin ankomst, det vil ta litt tid før underbevisstheten min oppdager at jeg er voksen nå og at disse høytidene blir akkurat slik jeg ønsker at dem skal være.

 

Jeg har kontrollen nå❤️

 

Ellers har jeg snappet med barna mine, sittet her og jobbet litt med eksamen og venter nå på at Stjernekamp skal starte slik at jeg får deilig musikk i bakgrunnen når jeg sitter her og jobber.

 

Livet er faktisk utrolig fint akkurat nå❤️ 

 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken

https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg