Å gå ifra en rustilværelse til ett normalt liv byr på sjokkerende oppvåkninger!

God kveld kjære leser!💫


I dette innlegget vil jeg ta opp noe som har slått meg i dette “Nye” livet vi har startet.😁

 

Før brydde jeg meg bare om at jeg hadde penger til neste runde med øl eller andre “livsnødvendigheter” som tobakk og penger til taxi hjem når jeg ikke klarte å gå på egne bein.😂

 

Hadde jeg akkurat nok til å bli kanakas så brydde jeg meg ikke særlig om morgendagen og bekymringer over penger kan jeg ikke heller å huske å hatt noe særlig forhold til, foruten om når jeg manglet tingene jeg nevnte ovenfor her.

 

 

I kveld gikk jeg til innkjøp av brannslukningsapparat og flere varslere.

 

 

Jeg levde en dag av gangen og det faktisk ganske så greit akkurat da!

 

Regninger og slikt drev jeg ikke med og noen faste utgifter sa meg ingenting, jeg lot alt skure og gå for og si det mildt! (idet jeg skrev denne setningen så hørtes det egentlig litt komfortabelt ut). 😂

 

Dere skulle sett ansiktsuttrykket mitt da jeg i forfjor skulle finne meg en nøtteknekker!😲

400kr!😳

For en pokkers nøtteknekker!😬

 

Om noen hadde fortalt meg dette da jeg var i rusen så hadde jeg faktisk blitt mektig provosert over hvor dumme folk kan være å bruke så mange sixpac med øl på noe så meningsløst!😂

 

Joda, den nye meg kjøpte den uten egentlig å sørge over pengene som gikk utav konto men det slo meg virkelig hvor lite peiling jeg hadde på denne “virkelige” verden om dere skjønner.

 

Jeg er jenta som hadde bæreposer med inkasso brev og som lot det gå langt over streken.

 

Jeg klarte å bli gjeldsfri og tenker på meg selv som veldig flink økonomisk, på tross av en fortid der jeg virkelig ikke hadde kontrollen over noe som helst, aller minst penger.

 

Jeg har lært av skade, jeg har brent meg så mange ganger og følt hvor mislykka en kan føle seg når det aller vesentlige i livet ikke fungerer, jeg vet hvordan skammen river i en når man ikke våger en gang og åpne postkassa.

 

 

 

I dag hadde vi feier på besøk og igjen slo det meg hvor lite jeg faktisk vet om dette “vanlige” livet! vi fikk påpek, selvsagt! og jeg har i kveld gått til innkjøp av både brannslukningsapparat og brannvarslere og jeg undrer meg over hva den rusa Monica ville sagt til det.😂

 

Det er SÅ mange ting som trengs i en heim som jeg aldri i verden har tenkt på før, småting som kjøkkenredskaper, duppeditter og ting jeg ikke en gang kan navnet på! 😲 det er så mange ting og forholde seg til og rette seg etter at jeg tar meg selv i å bli litt matt til tider.😬

 

Det tar på og skulle lære alt dette, omstille seg og tenke nytt! noen ganger glemmer jeg litt at jeg faktisk har endret livet fullstendig ifra topp til tå og jeg glemmer å gi meg selv litt slakk! det er tross alt bare 3år siden jeg snudde her i livet, vi har bygd opp heimen litt etter litt og har klart å bruke disse pengene vi tjener på noe som faktisk viser igjen.❤️

 

 

Tross at det er utrolig kjedelig å bruke penger på slike ting, så er det faktisk nødvendig men det vil ta litt tid før jeg blir vant med å gå på Europris på en tirsdagskveld og kjøpe brannslukningsapparat og brannvarslere! for og ikke snakke om nøtteknekkere til 400kr……  😬😂

 

Natta bloggen! I morgen starter hverdagen igjen og jeg kan nesten ikke vente! 😁😁😁

 

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Bruker batterier som varer 10år… gamle damerbør ikke klatre,for mange ganger opp og ned.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg