Herrelighet! hva skjedde nå?

Herrelighet!😳

Jeg våkna av Sebastian 04.44 i natt og fikk ikke sove igjen!🤭

Jeg gikk inni stua og la meg på sofaen og drakk en kaffekopp imens jeg strikka litt og mer vet jeg faktisk ikke, jeg sovna rett og slett og våkna nå klokka 11 og skjønte ingenting.😳

 

Sola skinner som bare det utenfor og jeg som tenkte at jeg skulle gå en lang tur og kose meg før seinvakt!😁 nå må jeg pakke og plutselig er tiden der for avreise. Kanskje jeg rekker en tur allikevel om jeg forter meg 🤭

Kanskje det var bra at jeg fikk sove igjen? ellers hadde denne dagen blitt altfor lang 🤭

Nå har jeg i alle fall energi! 😁

Jeg har dette innlegget mitt som jeg må skrive på og jeg kjenner at jeg er skikkelig nervøs for og gjøre dette, det er lenge siden sist og man kjenner det i krpppen! Virkelig!

 

Dere får ha en flott start venner, så blogges vi underveis 😁 jeg må sette i gang og gjøre meg klar 🤭

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

God kveld kjære lesere – Tid for refleksjon –

God kveld kjære lesere! ❤️

Etter innlegget mitt tidligere i dag har jeg gått begge løypene og jeg har vært til lege og tatt ekg. Forklaringen på den høye pulsen min er mangel på B12 så nå har jeg vært og kjøpt på apoteket, så får vi se om det funker!❤️

 

I morgen må jeg pakke snippsekken min og reise til Nordfjordeid for ett jobberace før jeg avslutter med å holde innlegg på møteplassen torsdags kveld!❤️

 

 

Videre i uka skal jeg på service med bilen min, bake en platekake til loppemarkedet som vi skal ha åpent på lørdag og oppi alt dette skal jeg spise sunt og gå massevis av turer.🤭

 

Jeg tror at sola gjør noe med kroppen, man får ekstra energi i kroppen og det er så mye enklere og faktisk komme seg ut! 😁 det er fortsatt kaldt ute, så det er bare å kle seg godt så man ikke blir sjuk.

 

Jeg håper at jeg får mer tid på manusskriving og at jeg får opp selvtilliten til jeg skal i ilden, det er så lenge imellom hver gang jeg gjør dette så jeg blir skikkelig usikker på meg selv.😮

 

Nå skal jeg nyte kvelden og ikke gjøre noe som helst!😁 jeg sitter her med strikket mitt og er snart ferdig med mitt fjerde par med tjukkelabber.❤️

 

Ha en nydelig kveld venner 🌹

 

 

 

 

Stova i dag 

 

 

 

Strikkestund er gull i grunn 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Min barndom ble ødelagt av rus – Om å tilgi og gå videre –

Nå sitter jeg midt i Måløy sentrum og titter på “alle” menneskene som går forbi disse store vinduene vi har i dette koselige lokalet imens jeg blogger til dere ❤️

 

Alle utenfor er på vei ett sted, og her sitter jeg med så mange tanker som bare suser igjennom hodet på en og samme tid. 🤭

 

Sola som skinte så vakkert i går skinner også i dag så jeg gleder meg til å gå i løypene etterpå og kjenne på denne trivselen som jeg har oppdaga når jeg er ute å går! 🥰 med musikk på ørene og bare mine egne tanker kunne jeg sikkert gått i flere timer uten at det hadde gjort noe.

Jeg arbeider på dette innlegget mitt og har fått mange tips ifra dere og har hatt meg en telefonsamtale med mentoren min og min nære venn som fikk meg til å få litt mer inspirasjon til hva som er viktig å få med.❤️

 

 

Jeg har jo hatt en barndom der rus har vært involvert i de fleste sammenhenger, de fleste dager barn gleder seg til grua jeg meg bare mer og mer til og denne barnlige gleden ble fort tatt ifra meg.❤️‍🩹

 

Jeg har så mange automatiske reaksjoner som jeg ikke råder over, når telefonen ringer på natta eller på ett tidspunkt jeg er litt uforberedt, man gjør seg klar for hva som venter en. Disse spenningene i kroppen, hvordan bare ett ord kan sette man i beredskap, der man bare venter på at katastrofen er ett faktum.

 

Mange pårørende sliter seg fullstendig ut, dem blir selv pasienter❤️‍🩹

 

Fokuset skal være hos den som sliter, vi pårørende skal ikke ta oss tid til oss selv når noen andre trenger oss. Men til hvilken pris?

 

 

 

Jeg har selv valgt å sette meg selv først på denne karusellen, jeg har valgt å ta oksygenmaska før jeg hjelper andre med å få den på, jeg vet så altfor godt hva som skal til for å gjøre noe med rusproblemene sine. Jeg er ikke naiv, jeg har kjent alt på kroppen og bærer preg av det.❤️

 

Jeg innser at jeg har bært en byrde helt siden jeg var liten, en byrde jeg la av meg for bare kort tid siden. Da noen i nær familie innrømmet noe som aldri har blitt sagt høyt før. 37år måtte jeg bli før det falt på plass, det har aldri vært min skyld. ❤️

 

Jeg velger å ikke se meg tilbake, jeg velger å ta all livserfaringen jeg har å bruke det til noe bra. Jeg velger å ta med meg disse tingene som jeg faktisk kan fortelle om som kan hjelpe noen andre også legger jeg ifra meg alt det jeg ikke kan gjøre noe med.

 

 

 

Nå skal jeg bare få alle disse tankene ned på papiret og endelig ser jeg en rød tråd i dette innlegget som jeg skal fremføre.😁

 

Det er ubehagelig og snakke åpent om pårørenderollen, man føler at man forteller noen andres historie på ett vis men sannheten er at tausheten bare spiser en opp innvendig. Jeg er glad for at jeg har tillatelse ifra mine til å snakke om dette. Dette som har vært livet mitt helt siden jeg ble født, det har ført til at jeg har klart å bearbeidet min egen historie og oppvekst.

 

Noen ganger kan jeg se for meg, meg selv som liten og har bare lyst å gi det barnet en klem og si at til slutt vil alt bli bra igjen.❤️

 

Det er så viktig og snakke om disse tingene som ikke er  sus og dus og solskinnshistorier! Vi må bli flinkere på og åpne opp om disse mindre hyggelige tingene. ❤️

 

Dette ble ett lengre innlegg en jeg planla, egentlig planla jeg ingenting 🤭 takk for oppmerksomheten ❤️

 

 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Trenger innspill ifra dere!

God morgen venner!❤️

Med gårsdagen friskt i minne håper jeg at denne tirsdagen blir minst like god!😁

Jeg skal i alle fall  gjøre mitt ytterste for og fortsette med denne positive innstillingen og ha denne gnisten som har blussa opp i kroppen.❤️

I dag skal jeg ha en pop-up på Stova og ha åpent i to timer også håper jeg at jeg får plass til en lang gåtur. Jeg skal også holde innlegg på Møteplassen på torsdag så jeg må få tid til og arbeide litt med dette, i morgen har jeg jobb på dagsplanen og jeg skal overnatte ved arbeidsplassen på hybelen som blir mitt andre hjem dette året.❤️

Jeg må bruke dagen godt til og samle tankene rundt det å leve med rusutfordringer i familien. Bare rop ut om dere har noen tanker om hva som er viktig å snakke om kring dette temaet! her tar jeg imot alt  jeg kan for og belyse dette vanskelige temaet.❤️

 

Ha en fantastisk start venner, så blogges vi underveis🌹

 

Trøtt i trynet men hva gjør vel det? 😁

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Fy faen så bra jeg har det i dag!

God kveld kjære lesere!❤️

 

Jeg har avslutta dagen med en god gammaldags bingo der jeg håva inn hele 105kr på mange småpremier! 😁 jeg har ikke vunnet på det jeg kan huske, så for meg var det som å vinne jackpotten! 🤭uansett beløp, alt er kjærkomment i min bok!❤️

 

Jeg har hatt en helt fantastisk dag, jeg formelig bobler av lykke og jeg aner ikke hva som gjør det!😂  det har ikke skjedd noe spesielt men hele dagen har liksom vært fylt med opplevelser og situasjoner som har fått meg til å føle på ekte glede i hjertet.❤️

 

Mest av alt fikk jeg en opplevelse sammen med pappaen min i dag, der jeg var på ressurssenteret som han er på hver eneste ukedag. Jeg er ikke særlig flink til å synge men i flokken der kunne man synge med den stemmen man har, og det føles ikke kleint! jeg var så stolt at jeg holdt på å sprekke! når pappa gikk opp foran alle og var forsanger (om det heter det?)

 

Hele hjertet mitt svulmet❤️

 

Jeg har fått meg ei runde i trimløypene og komt til ett punkt der det er lystbetont og være fysisk aktiv, jeg har klart å laga meg ei rutine som funker og håper at dette ikke bare er ett blaff men noe som jeg kan ta med meg inni fremtiden og holde om.🤞

 

Jeg har vært på kafe med en god venninne av meg og har nå avslutta dagen med bingo, noe jeg ikke har vært med på en stund.❤️

 

Jeg skyr nemlig drama, baksnakking og tull og hele grunnen til at jeg nesten aldri har hatt jentevenner er at jeg er allergisk imot alt våset som kommer med slike vennskap. Nå føler jeg at jeg har fått dramatikken på avstand, jeg klarer i alle fall å håndtere det bedre. Noen mennesker er bare ikke verdt tiden min, eller kapasiteten i hodet mitt.💔

 

Nå skal jeg ta meg en lang og varm dusj før jeg finner senga! 😁 jeg skal nemlig holde åpent på Stova i morgen, helt spontant og uplanlagt 😁

 

Jeg tenker å fortsette og fylle dagene mine med ting som gir meg noe og om morgendagen blir like god som i dag så gir jeg meg enda over! 😂 det skal noe til å toppe humøret jeg har hatt i dag.😁

 

Natta venner ❤️

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Denne her såg jeg ikke komme! tenk å oppdage ting ved seg selv på denne måten!

For en deilig dag dette her har vært og er!❤️

Sola skinner som aldri før over Måløy by!🌞

 

I dag starta jeg med kafedate med venninna mi for så og reise å være med pappaen min på sangstund på ressurssenteret! ❤️ jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte komme dit på mandager, frivillige var hjertelig velkomne der! så kanskje dette blir min mandagsaktivitet når jeg ikke har arbeid.😁

 

Opplevelsen ble en opplevelse i ordets rette forstand, pappaen min gikk til og med opp og stod foran oss alle og sang og jeg har aldri vært mer stolt over han.😭

 

Så mange utfordringer senere, så står han jammen santen og synger foran masse mennesker! 😮 Det ble så sterkt for meg at jeg måtte gå ut litt energi, så jeg gikk begge trimløypene for så å la bilen stå og gå gatene ned igjen.❤️

 

Sebastian får kjøre meg opp og hente bilen etterpå og jeg merker noe jeg ikke såg helt komme!😁

 

Jeg trives utrolig godt ute! 😁 jeg! 😳 som alltid har vært ett innedyr som helst liker å ha disse fire veggene rundt meg, jeg setter virkelig pris på og være ute uansett vær! det hadde jeg aldri trodd!🤭

Seinere skal jeg på bingo!😁 jeg har stått over mange ganger nå av ulike grunner, så nå gleder jeg meg til skikkelig bingo-glede!❤️  

 

Nå bare nyter jeg av fridagen min som var kjærkommen, jeg bobler over av glede! 🤭ekte livsglede vil jeg si ❤️ det er godt å føle det igjen! Det er lenge siden! 😁


 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

-1kg! her feirer vi det som feires kan!

God morgen venner!😁❤️

Det er fridag min venn!😁 oppå bordet og hoppe! 😂 jeg har hele dagen til og gjøre akkurat det jeg vil!❤️

Det starter med å være med pappaen min på sangstund men det er mange timer til og før den tid har jeg overhode ingen planer! fy flate så deilig dette skal bli!🥰

Vekta viser at jeg har gått ned en kilo på 17 dager der jeg har spist sunnere og gått disse turene mine i løypa så humøret mitt er meget godt i dag 😁❤️

Jeg har lyst å leve lenge og jeg har lyst å leve godt resten av livet mitt og da må jeg faktisk gjøre noe både med aktivitetsnivået mitt og vekta mi. Nå er det slutt på at jeg går og hater på min egen kropp, nå tar jeg tilbake makta og gjør noe med det.❤️

 

Jeg har også ett innlegg til Møteplassen å skrive!😁 det er vanskelig når jeg har så mange aspekter jeg har lyst å belyse, og innlegget skal være ett kort ett på 10-15 minutter!  😳 jeg prøver å få med det viktigste men når det kommer til dette å leve med rusutfordringer i familien så har jeg ett helt levd liv med dette som en utfordring.

 

Jeg får prøve å få litt tid til det i dag, nå som jeg har en hel dag foran meg! rene luksusen!😁

Ha en nydelig start venner, så blogges vi underveis ❤️

 

Når jeg titter ut vinduet så lover det en god dag værmessig😁👇

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Kjærestetid= vill scrolling på telefonen uten å veksle ett ord

God kveld kjære lesere!❤️

I skrivende stund ligger jeg og Sebastian i hver vår krok og ser Farmen kjendis!😁

Vi har akkurat komt hjem ifra besøk på Vederhus der vi har vært i flere timer. Kaka falt i smak og alt er bare fryd og gammen!❤️

Denne søndagen har vært en god blanding av fysisk aktivitet, sosialt samvær og avslapning!😁

 

Det har også vært en litt sår dag men alt i alt har jeg klart og distrahere meg bort ifra tunge tanker og tankespinnerier! ❤️

Det er en fryyyyd å tenke på at jeg har fri helt til onsdag og i dag bestemte jeg meg for å være med pappa på sangstund på aktivitetstunet han er på, på dagtid! jeg har ingen planer for morgendagen, så i morgen kan jeg få vært med på dette jeg lenge har hatt lyst til. ❤️

Nå skal vi ha kjæreste tid (som betyr scrolling på telefonen og tv uten at vi sier ett ord) 😂

Ha en fantastisk kveld kjære lesere 🌹

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Er dette ett tegn? – Knuste speil gir sju års ulykke –

I dag når jeg pakka ut pikkpakket mitt oppdaga jeg at jeg hadde klart å knuse speilet mitt!😳

 

 

Jeg er ikke typen til å gå i knas av den grunn 🤭 jeg har hatt nok uflaks i livet og tror ikke at ett speil har noe å si. Jeg tror at livet blir slik vi lager det selv og ingen overtro kan dirigere verken flaks eller uflaks❤️

Jeg og Sebastian har lagt inn ett solid arbeid i dag! 😁 vi har gått begge trimløypene for så og gå alle de sju gatene hjem igjen, han kjørte meg opp igjen slik at jeg fikk henta bilen🤭

Jeg har prøvd å “gå av meg” negative tanker og i disse omgivelsene var det ingen sak, vi har godt av litt sol nå altså! 🌞

 

 

 

 

På veien fikk jeg melding ifra datteren min som fikk humøret til å bli litt bedre 🌸

Jeg vil nok alltid få en liten nedtur på morsdagen, det vil alltid føre til at jeg tenker på alt jeg har mistet men nå tenker jeg mest fremover og hele denne fremtiden vi faktisk har sammen.❤️

 

Jeg tenker å fortsette å feire dagen på “Min” måte, med å gjøre alle disse tingene jeg har lyst til!😁 jeg har baka kake til mamma i dag og gitt henne noen gaver, snart tenker vi oss til Vederhus på besøk til familien der.❤️

Det er sikkert veldig rart for hele flokken, nå som bestemor er borte og det er første morsdagen etter at hun gikk bort.💔 

 

 

 

Det er lov å være litt trist også på slike dager der man skal feire, det er helt tillat å kjenne på følelsene sine så lenge man klarer å stå i dem. Det har livet lært meg ❤️

 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

Ikke verdig tittelen “Mor”

God morgen venner og gratulerer så mye til alle mødre der ute!❤️🎉

 

Himmel! 😳 så deilig det var å våkne i sitt eget hjem i dag, ingenting er som å våkne i sin egen seng og vite at dagen ikke inneholder noen form for stress og at jeg faktisk har fri helt til onsdag! ❤️

 

I dag skal jeg gjøre mitt for og gi min mor en fin dag, gaver er kjøpt inn og jeg har planer om å bake en kake.❤️

 

For en tid tilbake fortalte hun meg noe som satt seg litt inni hjertet mitt, hun sa at om jeg ikke hadde endret livet mitt da jeg gjor så hadde jeg ikke hatt foreldre nå.❤️‍🩹

 

Det har vært veldig rart å gå ifra å være den hjelpetrengende, den som ikke fikser livet sitt og den som påfører andre ulidelig stress til og faktisk være en ressurs for mine egne foreldre. Det har vært rart å ta innover seg hvor mye jeg har påført andre på grunn av mine problemer med livet. 

 

Da det stod på ofret jeg ikke dette en tanke, jeg var i mitt eget univers der jeg var i fokus og bare meg og rusen.💔

 

Jeg har jo på sett og vis morsdag jeg også i dag men jeg pleier aldri å feire den på egne vegner. Morsdager setter store lyskastere på at jeg faktisk har vært en begredelig mor for mine, at jeg ikke har hatt dem og oppfostret dem selv på grunn av mine egne problemer. Jeg føler ikke at jeg er verdig tittelen mor og derfor feirer jeg heller alle andre mødre.

 

Jeg gleder meg til en deilig søndag her i heimen! ❤️ jeg gleder meg også til å gå tur seinere da det har utgått når jeg har vært på jobb, fordelene jeg får ved å være aktiv er markante! jeg merker det allerede!😁

Ha en nydelig start venner, så blogges vi underveis ❤️

 

Stor klem ifra M 🌹

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 5600 medlemmer følger allerede! 

Meld dere inn og følg oss videre ❤️

Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁

her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share