12 dager siden jeg stumpet røyken. Her er grunnen til min plutselige røykstopp

Det er plutselig hele 12 dager siden jeg tok det store valget og jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Når man har tilført kroppen ett sterkt avhengighetsskapende stoff over 20år så forventer man at det skal rive og slite i sjelen, at man skal få store krampeanfall og omtrent sitte med spasmer. Katastrofetenkeren inni meg har hjulpet meg denne gangen.

Jeg så for meg de verste abstinensene, jeg så for meg anfall der jeg ba på mine knær om en røykpakke og lighter men sannheten ble jo at det faktisk ikke har vært så vanskelig. Ikke har jeg måttet slutte heller, jeg fikk bare nok og hadde ikke lyst og være en røyker lenger.

Jeg sier ikke at jeg ikke tenker på røyk, for det gjør jeg mange ganger for dagen og den beste lukten jeg vet er når noen røyker og jeg går forbi…. jeg har tatt meg selv i å  nesten sniffe på andre og det ser sikkert veldig rart ut. 

Når jeg har klart og kutte rusen så klarer jeg alt og ser frem til den dagen der tankene på røyk ikke er så tilstede, jeg vet at jeg har tatt det riktige valget og når jeg først bestemmer meg for noe så går jeg aldri tilbake. Jeg ønsker og vise verden at jeg kan det jeg vil! når jeg klarer og slutte og røyke rett før jeg skal holde ett foredrag foran 130 personer for første gang, jeg med min angst så klarer faktisk alle det, men det handler om å bestemme seg. 

Før var askebegeret ett fast innventar men det har jeg gitt til foreldrene mine og den siste nesten fulle pakken med røyk fikk mamma i gave. Jeg utførte noen ritualer for og gi slipp på denne dyre uvanen, jeg gjor hodet klart for avskjeden og det har hjulpet meg masse i denne prosessen.

Den viktigste grunnen er at jeg ønsker og vise foreldrene mine at selvom dem hele mitt liv har vist meg at man kan slutte å røyke for så og begynne igjen, gang på gang, så klarer jeg det. Jeg ønsker og vise dem at dem faktisk ikke har prøvd, for når man først prøver på ekte så klarer man alt man bestemmer seg for. Og dette skriver jeg ikke for og slenge dritt om dem.

 

Man klarer akkurat det man ønsker, om man ønsker det nok

 

 

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

12 kommentarer

Siste innlegg