Vi skal spre lys i førjulstiden!

På lørdag skal jeg ha stand der jeg ønsker og spre budskapet om selvhjelpsgruppe og rusettervernet, jeg tenker det er på sin plass og presentere dette fenomenet mange ikke vet noe om! Jeg og den varme dama ifra Ulvesund fyr har lenge vært i dialog med hverandre, og vi har funnet ut at vi kombinerer hverandres interesser, og det spesielt nå i førjulstiden, som kan være tung for mange.

Nå er alt klart og vi skal ha en lysaksjon på Raudeberg og spre lyset ut til folket! 

Jeg beklager til dem som elsker julen og gleder seg for det jeg sier nå, men jeg mener det med hele mitt hjerte! Jeg HATER jula! Jeg får spasmer når jeg tenker på denne tiden som bare er forbundet med traume, rus og elendighet, og jeg har ikke hatt en eneste bra jul siden jeg mistet barna mine. Jeg pleier å drikke tett ifra september til langt uti januar for å drikke bort denne høytiden som skal handle om familie og tradisjoner, tradisjoner jeg har falt utenfor, og ikke hatt noen å lage tradisjonene sammen med.

Dette året har jeg valgt en annen innfallsvinkel, jeg har bestemt meg for å virkelig gå inn for bygge opp ett nytt forhold til denne høytiden som gir meg gåsehud bare jeg tenker på den, jeg ønsker å dyrke frem positive erfaringer, og målet er å en dag kunne tenke positivt frem til desember mnd og jula som mange er så glad i!

Da jeg tok dette valget, om å gå all in for å endre denne negative holdningen til jula, bestemte jeg meg også for å gjøre denne høytiden bedre for alle rundt meg også, jeg ønsker å gi andre en positiv og koselig jul på samme tid som meg selv, og denne ivrige dama på fyret satt med ett lignende ønske i magen. Vi ønsker å dra rundt med fyrbilen hennes, fylle den med varm kaffe og deilige vafler og spre glede og budskapet våres <3 FOR en fantastisk ide, og jeg gleder meg til å møte så mange ulike mennesker jeg ikke ville møtt ellers. Jeg gleder meg til å bruke denne tiden fremover mot jul til å dele ut mat og boller, hjelpe til med å pynte til jul og gjøre småting for å bedre livskvaliteten til alle disse jeg er så glad i! Noen ganger hjelper det bare å ha noen å snakke med! Vi alle kan gjøre en forskjell, og jeg velger hver eneste dag og yte ikke bare for meg selv, men alle andre som sliter i samfunnet våres. Jeg gleder meg!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg