Vi må lære oss å ikke dømme oss selv så mye

Annonseinnlegg

Vi er i bunn og grunn våres egne største fiender når det kommer til å dømme oss selv, og vi dømmer ofte oss selv hardest av alle.
Dette MÅ vi bare slutte med! Det fører ikke noe godt med seg, og det bryter en ned isteden for å bygge opp!
Det er vanskelig å ikke dvele over fortiden, ta innover seg alt det dumme en har sagt, og gjort. Men for å kunne gå videre må en bare eie det, stå for det, for så å gå videre.
Prøv dette, så blir alt lysere og lettere.
Jeg har levd hele livet og dømt meg selv nord og ned, jeg har banket mitt eget selvbilde ned, tenkt at jeg er en eneste stor fiasko som bare har ødelagt alt rundt meg hele tiden og har levd i en boble som nå har sprukket.
Tankegangen min har endret seg, jeg har blitt mer logisk og forstår mer om hvordan min egen hjerne fungerer.
Det er rart hvordan våres egne negative tanker kan ødelegge oss selv, vi server oss rett og slett ned med viten å vilje, uten noen som helst grunn!
Si til deg selv hver dag at DU er god nok akkurat som du er, uansett hvor mye du har eller hvor lite du har, bruk det positivt. Alle de gode tingene du gjør iløpet av en dag, legg ett ekstra godt øye på det. Finn noe ved deg selv som du liker litt mer enn det andre som du ser på som negativt! Jeg hatet mitt utseende før og har alltid slitt med dårlig selvbilde, helt til jeg sluttet å bry meg, begynte i det små å finne ting jeg heller valgte å fremheve og plutselig fant jeg småting jeg faktisk ble fornøgd med! Det er ikke vits å henge seg oppi det man er misfornøyd med, og heller fokusere på det fine ved deg selv. Da er det enklere å omgåes deg også, når du selv liker den du er.
Det er aldri for sent å snu, det har livet mitt vist meg. Og tilgivelse får man om man først står for det man har gjort og tar bevisste valg for å endre kursen og viser det til omgivelsene sine <3 det ordner seg for snille mennesker og plutselig faller alt på plass.
Jo mer vi trykker seg selv ned, vil det bare dale ned. Jeg skrev om hvor utilfreds jeg er med tennene mine, og at jeg aldri smiler med tenner til folk. Det er rett og slett noe jeg tenker på, som ingen andre legger merke til. Men jo mer jeg tenker på de stygge tennene, jo mer tenker jeg på dem. Selvbildet til en person kan jo gå heeelt i kjelleren, og det skal i noen tilfeller bare være en liten føflekk som sitter en plass en ikke ønsker, bare det kan velte ett selvbilde om man tenker for lenge på det. Det sier litt om hvordan vi kontrollerer våres egne hjerner til å tenke negativt til oss selv.
Vi skal ikke bli våres strengeste dommere, vi skal tenke tanker som kan bygge og styrke deg opp. Positiv innstilling til livet er ett valg, du kan velge å tenke negativt, men du kan også velge motsatt og faktisk risikere å føle litt på glede. . Hva har man å tape?

I dag har vært en helt fantastisk dag <3 bilen min står på parkeringsplassen nede, som jeg fikk kjøpe av verdens hyggeligste dame! Jeg tror jeg har gjort en VELDIG bra handel! Jeg føler jeg har fullført ett av disse store målene jeg har planlagt siden forrige mandag, og jeg føler en mestring jeg aldri har følt før.
Jeg kjørte bilen fra Langevåg til Ørsta også fra Eid til Måløy, fordi Stine måtte få lov å prøve den gromme bilen min 😉 og det gikk strålende! Jeg kjørte tilogmed i Ålesund sentrum, og på Moa, så jeg føler jeg starter å ha kontroll over kjøreferdighetene mine. Bare smårusk igjen, og nå skal det jobbes med dette fremover 🙂
Jeg er SÅ sliten akkurat nå… jeg er fullstendig tom innvendig, og jeg har rett og slett ikke mer energi å utdrive av denne kroppen her. Men blogge må man når man har kjøpt seg ny bil! Og opplevd masse spennende! Var på Mc.donalds og kjøpte masse burger, som dere ser på bilde. 😛 . Og var på hm og kjøpte oss masse gensere til kuldeperioden som siger på oss! Billig, og i våres stil!
Så i dag har det gått ut masse lånte penger i BILEN MIN! Og litt utgifter til hentingen, lånedokument og omreg. Men det er SÅÅ verdt det.
Stine med fam – 2 har hjulpet oss masse i dag! Og jeg er dere evig takknemmelig! <3
Legger med masse bilder! Ha en strålende natt! Jeg kommer til å slukne før hodet treffer puta 😉
Love

Annonse fra gymgrossisten siden jeg må ut i trening nå etterhvert så alt fra steoridene ikke forblir fett etter musklene går bort. På tide å få kroppen tilbake så jeg føler meg sunn og frisk også der! Anbefaler deres produkter! Og denne har jeg selv! C4 som gir bedre trening. 😉















0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg