Vi har valgt og være offentlige mennesker

Vi er to rusavhengige som har valgt rusfriheten sammen, vi er to mennesker med fortider ifra ulike miljøer, ulike livssituasjoner som ikke er helt etter “Normalen”, vi har faktisk valgt dette sammen, og dele hele livet våres på en blogg som hele Norge kan lese. 

Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde våget og starte en slik blogg i dag, jeg var høy på steroider da denne bloggen falt inni livene våres og ble en del av oss. Jeg tror faktisk ikke med hånden på hjertet at jeg hadde våget og stå frem på en slik måte den dag i dag. 

 

 

Vi valgte denne måten og være åpen på fordi

  1. Vi kommer ifra ett lite sted på Vestlandet, det bor få mennesker her og samtlige hadde allerede dannet seg ett intrykk av hvem vi var.
  2. Vi ønsket og være fullstendig ærlige for første gang, vi ønsket og bli møtt som dem menneskene vi var uten rusen og ikke den vi tidligere var. 
  3. Jeg ønsket at mine barn skal vite sannheten den dagen jeg ikke er her mere og jeg ønsket og vise hvor hardt jeg kjempet for og være her for dem.
  4. Vi ønsket og vise at to som møtes i rusen faktisk kan klare dette, og skape håp ved og dele våres hverdag med verden.

Jeg føler vi har oppnådd alt dette, jeg har bekjempet en alvorlig blodsykdom og komt meg på beina etter å ha knekt ryggen rett av og har delt hele prosessen med dere. Jeg har tatt sertifikatet og pusset opp hjemmet mitt med dere som heiagjeng! 

Jeg har startet en selvhjelpsgruppe, blitt en del av Rusettervernet, vært i de store avisene i Norge og har snakket saken på ulike arenaer mens jeg har delt alle disse tingene med dere. Vi har rett og slett delt både opp og nedturer igjennom disse 672 dagene, fullstendig uten filter og rett ifra hjertet for og vise at det faktisk er mulig og kjenne på livsglede igjen, på motivasjon igjen og sjelefred igjen etter at man velger bort rusen. Jeg føler vi har klart alt vi ønsket og oppnå med denne bloggen og er så vanvittig stolt!

Dette startet egentlig som en rusblogg, men nå føler jeg at den passer de fleste. Det er ikke slik at hovedfokuset lenger er rusen, nå er fokuset alle disse tingene vi faktisk får oppleve fordi vi er rusfrie, disse tingene som vi aldri hadde fått om vi ikke tok dette valget som reddet livene våres. Dette er ikke lenger en blogg som handler om rusen, men om disse hverdagsgledene og disse tingene som gjør at man aldri gir opp. 

 

Jeg har stor tro på fremtiden for når jeg tenker tilbake på hvor mange ting som har skjedd på den korte tiden jeg har hatt bloggen, så ser faktisk alt lyst ut og jeg gleder meg til og dele alt med dere! jeg føler jeg har oppnådd absolutt alt jeg tenkte med den, men fortsatt ønsker jeg bare mer og mer! 

Denne bloggen har endret noen liv og jeg har mottatt meldinger om at denne bloggen faktisk har endret mye, det er bevist at bloggingen og åpenheten våres har reddet noen og da kan jeg faktisk ikke ønske meg noe mer her i verden. Det betyr ALT. 

Liker du denne bloggen? 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg