Vi handler billig mat som holder på å gå ut på dato

 

Og det skammer jeg meg overhode ikke over!
Før har jeg slett ikke tenkt økonomisk og har kjøpt i hovedsak det jeg ville ha, uten å tenke noe mer over det. Men det er sinnsykt dumt!

I ettertid tenker jeg på alle pengene jeg bare har kastet rett ut vinduet på mat til fullpris. Misforstå meg rett, jeg har virkelig brukt mye penger på annet som er dumt også, ting som virkelig bare har vært bortkastet.

Jeg har en forlovede som er økonomisk og fornuftig av seg, og jeg valgte bare å prøve hans metoder, og det er helt vilt hva vi sparer bare ved å være pittelitt mer oppvakt når vi handler! Vi går i nedprisingsdisken og handler de tingene vi vet vi vil bruke, og her en dag handlet jeg for 500kr og fikk 4 poser med masse god mat, som vi får gleden av lenge!

Vi har en stor fryser i 2 etasje, og jeg har nettopp kjøpt meg ett stort kjøleskap med fryser, så vi har god plass å fylle opp i 🙂
Bare en tenker over måltidene vi lager, bruker den eldste maten så er det heilt vanvittig hvor lite vi kaster av mat, i forhold til før!
Før var jeg en matkaster som kjøpte nytt hele tiden og kastet mange poser med matboss hver eneste uke! Spesielt brød og annet som ikke holder seg lenge. Og jeg gremmer meg litt over dette nå, når jeg ser hvor enkelt og greit dette faktisk kan være.

Tenk igjennom innkjøpene, ikke kjøp mye av ting som ikke holder seg, vær oppmerksom på hvordan man oppbevarer maten og bli litt mer fokusert på matsvinnet ditt, så sparer du masse penger, og miljøet!
Mitt beste tips er å pakke inn all åpen mat i matavfallsposer og ha i kjøleskapet, eller kjøpe snedige bokser å legge pålegg og div i 🙂 du får mange bokser som er fancy og som gløder opp kjøleskapet. For meg er det viktig att maten jeg har i kjøleskapet frister, og dette hjelper på matlysten og humøret 🙂 det er da ingen poeng i å kaste penger rett ut vinduet, bare fordi man vil ha best mulig dato på det man spiser 🙂

Planlegging av måltider til dagen etter er også en genial måte å minske matbosset på! Vi tar opp fra fryseren det vi vil ha til middag dagen etter, og da er det bestemt 🙂 enkelt å greit 🙂
Legger ved ett bilde av kjøleskapet mitt 😛

 

 

3 kommentarer
    1. Så kjekt at du har knekt koden å sparer masse uten at det går utover kvaliteten på det du har i kjøleskapet personligkreativ! Genialt å bruke pengene på lappen og bil, iallefall når du har to barn og sikkert har hendene fulle 😋 når man er litt bevisst på pris er det vanVittig hva man sparer. Vi er selv slaver til litt brus, ikke i store doser 😋 men nok til at det fort kan bli dyrt. Har funnet ut at vi går 500 meter ekstra bort til kiwi, for der har dem en veldig grei FP appelsinbrus som faktisk er bedre enn solo 😊 Ha en super torsdag videre, og tusen takk for kommentar på bloggen min <3 håper du følger meg videre og får glede av denne bloggen 😊

      1. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! Altfor masse penger blir kastet ut, uten at vi tenker oss om. Skal så lite til, og matsvinnet går dramatisk ned 😊 kjekt du kommenterer og leser bloggen min <3 håper du følger meg videre. Så skal jeg svippe innom din og 😉 ha en fin kveld videre Irene

        1. Jeg syns det er veldig bra du handler mat som holder på å gå ut på dato 😊 Man kan sikkert spare mye på det og alt for mange henger seg alt for mye opp i datoer 😊 Jeg også bruker å dra med meg ting hvis det står 50% nedpriset og sånn at det skal gå ut om få dager 😊 Jeg tenker at det er bra og spare når man kan 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg