Vi behandler våre eldre uverdig! – Brennpunkt har gjort det igjen! –

 

I kveld satte jeg meg ned og såg noe jeg sikkert burde unngått og se når jeg er sliten ifra før, noe som virkelig rista i hele systemet mitt og som førte til at jeg gråt lenge etterpå.😢

Hele følelsesregisteret var jeg igjennom da jeg så denne gripende episoden om hvordan vi behandler eldre mennesker som ikke lenger klarer seg selv, disse som har klart seg selv ett helt liv, det gjør meg redd for og bli gammel og jeg kan ikke sette meg inni hvor vondt disse må ha det. Frustrasjonen over å ikke bli hørt, sorgen over alle disse tingene man ikke lenger klarer selv, demens og pårørenderollen. Hele episoden grep meg og satte igang en tankeprosess som jeg ikke kommer til å legge ifra meg med det første.❤️

 

Det vondeste og viktigste jeg har sett på lenge.💔

 

 

 

Brennpunkt gjør det igjen! setter søkelyset på ting som ikke fungerer i samfunnet våres og gjør oss som ikke vet så mye om slike ting ifra før mer opplyste om hva som skjer bak lukkede dører.

 

ALL ære til de pårørende som er medvirkere til at denne dokumentar-episoden ble til!❤️

 

Disse menneskene som var med å bygde opp landet våres etter krigen, disse som har slitt hele sitt liv og som har vokst opp med streng arbeidsmoral og som faktisk klager LANGT mindre en vi i de yngre generasjonene etter, disse som har levd lange liv og som sitter med SÅ mye erfaring som vi faktisk kan lære av. Disse blir tvunget til og bo aleine hjemme og med svært begrenset hjelp, hva er det som skjer Norge?🥺

 

Jeg lar linken tale for seg selv, jeg er faktisk helt satt ut.

 

Jeg har en del erfaring i ryggsekken når det kommer til min egen far og hans alvorlige sykdom, min erfaring er heldigvis god og han har mottatt massiv hjelp både på omsorgshjem og hos hjemmesykepleien.❤️

Vi som familie vet faktisk ikke hva vi skulle gjort uten denne hjelpen men jeg tenker på alle disse eldre som faktisk ikke har pårørende som kjemper kampene for dem? hva med dem som ikke har noen? jeg gråter bare jeg tenker på det.

👇

 

 

 

 

Her er link: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/underernaerte-lilly-_90_-gikk-hele-dager-uten-a-fa-mat-av-hjemmetjenesten-1.16211305

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg