Usikkerheten kommer til overflaten

Jeg liker å virke selvsikker og det er få som vet at jeg egentlig er verdens minst selvsikre person, men jeg liker å ta på meg en maske slik at folk rundt meg tror noe annet. Det ble skjoldet mitt på skolen, etter mange år med mobbing nektet jeg å oppleve det samme igjennom videregående, og ble heller den som skrek høyest bare for å virke selvsikker, og ikke den personen som automatisk blir offeret for utestenging og mobbing. Sannheten er at jeg overhode ikke tror på meg selv, og at de minste tingene kan sette radaren min igang og jeg blir usikkerheten selv, som begynner å tvile på absolutt alt og alle og føler meg aldri helt trygg. Det har alltid vært kaos rundt meg i alle situasjoner og perioder i livet mitt, jeg har aldri hatt rot noen plass og aldri hørt hjemme noen sted, så det har også vært ett indre kaos som jeg har blitt vant med å bære rundt på, som en lyd man blir vant med å ikke legger merke til lenger, for det er en del av en.

Jeg prøver å endre både tankesett og mine egne mønster, men noen ting sitter så hardt i meg at jeg har problemer med å endre det, og jeg gleder meg til å starte med psykriater denne uka, så kansje han har noen tips og råd for å endre også disse tingene som har grodd fast i meg. Tilliten min til andre mennesker er fullstendig ødelagt og det er vanskelig å endre på når jeg er såpass voksen som jeg er. Jeg har lært igjennom hele livet at man ikke kan stole på en sjel og at man skal holde tingene for seg selv, jeg tror det skal mye til for å endre på dette men jeg er klar for å gi meg helt hen til menneskene rundt meg, og føle på tryggheten dette også gir! Jeg føler jeg bare går og piner meg selv ihjel med denne gruende usikkerheten på alt, og den er mer ødeleggende enn beskyttende!

Jeg oppdaget at jeg på noen dager med å få lov å dele bloggen på facebook så er jeg faktisk igjen på bloggtopplisten Over hele Norge! Så jeg føler en smule stolthet når en slik type blogg når opp på denne listen 🙂

Vi i familien Flint har vært på langtur i dag! Vi har vært helt på Vestkapp og har kjørt rundt i hele vakre Selje <3 det var veldig deilig å komme seg bort litt og til en plass vi ikke besøker så ofte. Det gjør noe med sjelen når naturen er så vakker rundt en!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg