Ungdom, rus og psykisk helse

Det går kjapt i svingene med meg og jeg er litt overalt, det er så mange ting jeg brenner for og så mange emner som får hjertet mitt til å ta fyr! Jeg prøver å kontrollere det litt for å ikke ta helt fyr og prøver og se hvor jeg kan bruke dette engasjementet på en konstruktiv måte og på samme tid nå ut til massevis av mennesker for å spre budskapet mitt! Det er aldri for seint og snu, det hjelper og snakke med andre mennesker om hvordan vi har det og det er faktisk ikke skamfullt og slite litt psykisk! Jeg ønsker å fjerne tabuet rundt misbruk og psykisk helse, jeg ønsker å bruke stemmen min for å ta bort en del av denne skammen jeg selv har følt på i så mange år, og jeg nekter tro på denne illusjonen om at vi kan få de unge til å slutte å ruse seg. 

Ungdom kommer til å ruse seg, og da må dem ha noen å falle på, søke råd hos og søke støtte i når dem faktisk faller, for det er faktisk helt normalt og drite på draget og alt det der 🙂 det gleder meg stort når jeg kommer over grupper som dette, der ungdommen faktisk kan ringe døgnet rundt for akkurat dette! Det er døgnbemannet telefon og det sitter noen der døgnet rundt for å ta imot ungdom som føler på denne ensomheten. Av og til hjelper det faktisk bare å si noe høyt til noen som lytter! Jeg har den glede av å meddele at jeg har blitt en av samarbeidspartnerene til denne gruppa og jeg gleder meg til fortsettelsen! Denne gruppa blir drevet på frivillig basis og er helt avhengige av spleisen dem har opprettet og vippsen. Vippsnummeret deres er: 634928

Her er hjemmesiden deres:https://www.ungdomrusogpsykiskhelse.com/

Her er facebooksiden: https://www.facebook.com/ungrpsh/

 

Jeg elsker setningen: Om du sitter og tror at ett menneske ikke kan gjøre en forskjell her i verden så kan du tenke på at du sover i ett rom med en eneste mygg! – Jeg håper å inderlig at jeg kan være den eneste myggen i det rommet!

 

Her er gruppa til bloggen på facebook! Meld dere inn og få med dere de nye innleggene og noen overraskelser og videoer ifra hverdagen min! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg