Trussler ifra fengsel som påvirker livet som rusfri

Vi har hatt det litt stritt den siste tiden, vi er ett par med forskjellige utfordringer på hver våres kant, vi har demoner ifra fortiden som nå skal bearbeides og siden helgen  har det  slettes ikke vært bra for noen av oss. 

Vi ble oppringt ifra en person i fengsel som ga småhint om hvordan det blir når han slipper ut, det satt oss begge to ut litt som på en prøve og tankene om hvordan det en gang var kom tilbake med full kraft. Dette er ett menneske som hadde den totale og hele kontrollen over meg en gang, jeg visste at han alltid hadde rusen og det tiltrakk meg selv når jeg ble behandlet riktig dårlig, det hadde ikke noe å si hvor sint jeg var på dette mennesket så lenge han hadde rusen når jeg behøvde den og det hadde han alltid. Det er vanskelig og forklare denne kontrollen til dere for nå forstår jeg den faktisk ikke selv en gang. 

Nå har jeg hatt “fri” ganske så lenge, jeg har fått freden over meg og har klart og laga meg ett liv rett og slett, denne samtalen beviste for meg at dette mennesket alltid vil være ute etter og ødelegge det jeg bygger opp og på merkelige vis klarer han og komme inni hodet mitt og ødelegge. Jeg føler ikke lenger at jeg har kontroll over alle aspekter i livet mitt, ikke når han er en del av det. 

Det er vanskelig og skrive dette innlegget uten og føle at jeg utleverer noen, men dette er bare og kun mine egne følelser rundt situasjonen jeg er i akkurat nå. Dette er basert på bare min sannhet, og jeg føler at jeg er i ett fengsel igjen der vi leker katt og mus, der han alltid får tak i meg eller klarer og gjøre meg så sint at jeg sprekker. Det har alltid vært slik, og jeg må forberede meg på at det aldri vil bli slik igjen. 

Jeg har ett forsprang, jeg har vært rusfri i 484 dager og han kommer ikke ut før i slutten av neste år, men angsten min lyger ikke, den er der og den viser hvor stor innvirkning ett menneske har hatt på min rus. 

Det er forferdelig ekkelt for meg og åpne opp om akkurat dette, men jeg har lært at det er disse vanskelige tingene det er mest nyttig og snakke om. Jeg må rett og slett lage meg en plan og fortsette og bli sterkere og modigere, jeg kan forutse fremtiden og hvordan det blir der fremme, jeg vet teknikkene som vil bli brukt og måtene han har på og dra meg tilbake, jeg må bare bestemme meg i meg selv om og aldri slippe han inn igjen i livet. Jeg må ta ett valg for meg selv og dem jeg holder nært, ingenting er verdt og ødelegge dette deilige livet jeg har fått i gave… 

Jeg håper bare at jeg er sterkere enn han denne gangen, og at jeg er klar når det kommer. På alle andre måter føler jeg meg som ett nytt menneske, men når det kommer til denne ene personen blir jeg den utrygge jenta igjen med null selvtillit eller troen på fremtiden igjen, jeg liker det overhode ikke. 

 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

8 kommentarer
    1. Sånn from ‘the top of my head’.. Har du vurdert hemmelig adresse og tlf.nr?
      Om ikke annet, så ville jo dette gjort det litt mer problematisk å nå deg for folk som dette her..

    2. Nå er det slik at trusler er straffbart. Om denne personen kontakter deg igjen, så ta opp samtalen på telefonen. Da har du bevis. Kontakt så politiet, og anmeld vedkommende for trusler og trakassering av deg. Ikke innlat deg på å diskutere med personen. Bare opplys vedkommende at du ikke finner deg i trusler, og at du vil anmelde. Så legger du på.

      Du har rett til å leve et godt liv i fred for slikt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg