Trigg meg ei! – En vesentlig del av tilværelsen ifra rusmisbruker til normaliteten –

Herrelighet så jeg kosa meg i går kveld i helt ny stue med massevis av varmende lys! 😍 mørketida gjør noe med en og jeg merker hvor påvirket jeg blir av at dagene blir mørkere og mørkere, små grep som lys gjør underverker!

 

Snart skal jeg i undervisning på nettet og timeplanen viser at vi skal lære om traumer og pensum, jeg regner med at det handler om triggere og om hvordan vi som studenter møter disse når vi går igjennom pensum som kan være triggende i noen situasjoner.

 

Jeg personlig har jo satt meg selv midt oppi gryta av triggere av eget ønske, jeg jobber på ruspost, jeg driver etterverngruppe og store deler av livet mitt handler om fortiden min og hvordan jeg bruker den til og hjelpe andre.🤭

 

Nå som jeg også studerer kommer jeg ikke utenom at mesteparten av hverdagen handler om rus og mestring av livet i etterkant.🤭

 

 

Triggere er noe jeg har møtt i snart fire år, hver eneste dag og man blir bedre! etter hvert lærer man hvordan man unngår dem man kan unngå, man lærer og tilpasse livet sitt etter den nye livsstilen og etter hvert blir triggerne færre og færre. Nå husker jeg ikke sist jeg ble skikkelig trigget.

Når man kutter rusen så klarer man ikke helt og forestille seg at det kan bli bra igjen, rusen lurer deg til og tro at den er hele verden og at man ikke kan klare seg uten. Man må rett og slett bygge opp ett helt nytt liv og det føles utrolig tøft og vanskelig. Man ser for seg ensomhet, savn og kjedsomhet, men sannheten er at man ikke trenger å gjøre det aleine, det finnes så mange å støtte seg på og de fleste står med åpne armer bare man våger og ta det første steget.❤️

 

Livet har blitt alt annet en kjedelig og ensomt, det har blitt en magisk reise som får frem tårene bare jeg tenker på det, jeg er virkelig heldig!

 

For bare fire år siden var jeg ett helt annet menneske, ett fattig menneske som lot seg lure av at rusen var alt, ett tomt skall med ingen mening. ALT er mulig, det umulige tar bare litt lenger tid. ❤️

 

Hver eneste dag får jeg en helt ny sjanse til og gripe den og fortsette å være den beste utgaven av meg selv uten rusen.

 

Ha en nydelig dag venner, takk for at dere lar meg være meg ❤️

 

 

 

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og lg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg