Treningsøkt i naturskjønne omgivelser

Når det kommer til trening føler jeg at jeg har redusert kapasitet og klarer ikke og gjøre disse tingene jeg før klarte, jeg har alltid vært aktiv i de periodene jeg har vært frisk i livet mitt, men denne gangen er det litt anderledes. Jeg har en knekt rygg som begrenser mine muligheter for treningsformer og må ta i bruk det jeg har og bruke fantasien!

Jeg sliter med smerter rett ovenfor baken på venstre side, og det kjennes ut som det kommer ifra setet. Jeg opererte inn 2 plater og 9 skruer etter og ha falt ned trappen og knekt ryggen rett av 18.desember 2019. Jeg har hele veien, selv en dag etter operasjonen ikke hatt smerter ifra selve ryggen men hoftene og oppover, i dag fant jeg en treningsform som treffer akkurat punktet der smertene kommer ifra og det har lagt der rett foran øynene mine hele tiden, uten at jeg har lagt merke til det.

Det høres sikkert ikke ut som en treningsøkt, men idet jeg trår nedi sanden må jeg holde balansen og stegene blir tyngre og tyngre, jeg kjenner at punktet som verker får seg en omgang og at musklene rundt som aldri ellers blir brukt får kjørt seg skikkelig! Jeg er ikke typen som oppsøker treningstudio frivillig, men som dere ser har vi en natur rundt oss som vi kan benytte av oss hele døgnet!

I dag gikk vi frem og tilbake på den vakre og store sandstranden vi har ett kvarter ifra hjemmet våres, det høres sikkert ikke så langt ut men for en kropp som har vært stille i så lang tid var det nok til og bli svett og god! jeg lengter etter og være i form og føle meg frisk igjen, det er ikke naturlig for meg og sitte stille og etter at jeg fikk bil og lappen så har det bare blitt enda mindre fysisk aktivitet. Jeg har vært turner i mange år og vært aktiv i forskjellige sammenhenger, men etter at jeg knakk ryggen ble jeg redd hver gang jeg har fått vondt, og heller latt være og presse meg selv.

Vi har vært igjennom en stor livsstilsendring, vi har kuttet rusen etter mange år i fengselet det føles som, vi har klart alle disse tingene men nå står den fysiske delen igjen. Mitt mål for dette året er og komme meg på en fjelltopp som er overkommelig med mine begrensninger, for det er en ting som er sikkert! jeg gir meg aldri! 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg