The most wonderful day of the year!

Juleaften er omsider her og jeg tenker mest på alle barna der ute som går med store sommerfugler i magen og klarer nesten ikke å vente på og kaste seg i pakkene, og denne dagen blir lang når man er liten. Jeg tenker på alle der ute som koser seg sammen med familiene sine, men også dem som sitter aleine i år. Jeg ønsker dere alle en riktig god jul og håper at dere alle vil ha en magisk juleaften og en lysende fremtid der fremme, jeg ønsker dere all kjærlighet og lykke i verden og ett spennende nytt år. Jeg har klart å få julestemningen i år, bare ved å suse rundt og gjøre disse tradisjonelle tingene, jeg har fått stemningen av å være klar i hodet og være edru til å få med meg alle disse småtingene som gjør julen til jul, jeg har fått så mange overaskelser at det er vanskelig og ikke bli emosjonell og jeg sitter med så mange inntrykk som virkelig har gått innpå meg, jeg er rørt og veldig takknemlig! 

I går tenkte jeg at det var viktig at alt var på stell til i dag og at alt skulle være så perfekt, men nå ligger det skittentøy i en haug på gulvet, benken på kjøkkenet er fylt med masse varer, bollekassene våres står på kontoret mitt og det er langt ifra perfekt her i heimen. Men vet dere hva? jeg bryr meg ikke! det er juleaften, det ser slik ut her hjemme hver eneste dag resten av året, så hvorfor ikke? hva så om man ikke har alt på stell og har full kontroll hele tiden? hva så om huset er rotete og ungene henger oppi juletreet? det er slik livet er og selvom det er juleaften så er det faktisk en helt vanlig dag i året og man skal ikke stresse seg ihjel for at denne dagen skal bli så forbanna perfekt, livet er ikke perfekt og det finnes utfordringer og kriser som kommer kastende imot oss, vi takler det litt etter litt og vi kommer som regel helberget utav det. Vi skal ikke gå med høye skuldre i dag, dette er dagen for å slappe av og nyte det vi har rundt oss, alle disse tingene som gjør oss glade og som gir oss noe, slapp av folkens og bare nyt tilværelsen. 

Nå gleder jeg meg bare til resten av denne dagen fordi jeg tror denne juleaften blir anderledes enn alle andre tidligere, jeg føler meg nesten litt fyllesyk fordi dagen i går ga så mange store inntrykk og da kjenner jeg meg alltid litt bakfull dagen derpå, jeg ser frem til å være sammen med familien min og bare slappe av, men også å besøke frelsersarmeen og se hvordan dem har laget til for jul til alle som ønsker å komme, det er så mange ildsjeler der ute som strekker seg ekstra langt i år, og vi er så heldige som får leve i dette landet. Jeg er stolt over Norge i kriser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg