Tatt ett stort steg fremover i dag

Jeg sitter her og sprekker snart av stolthet! jeg er så jævlig stolt over meg selv og fremgangen jeg har gjort når det kommer til mine dype traumer. I dag gikk jeg forbi dette mennesket som forårsaker store panikkangstanfall hver eneste gang jeg hører hans navn, jeg trenger bare og vite at han er i nærheten så går jeg i fullstendig vrangslås og hele kroppen skjelver helt uten kontroll. I dag gikk jeg forbi dette mennesket, hadde blikk-kontakt i det som føltes som en time, han sa hei til meg stille og passerte meg idet jeg skulle ut av butikken. Jeg følte ingenting! 

Såå ufattelig mange timer terapi, så mange samtaler om dette traumet og hva som har ført til denne panikken, all volden og den psykiske terroren, og endelig har jeg komt til ett sted der jeg har han innenfor min egen tåleransevindu! jeg tåler og møte han på gata uten at jeg må avlyse hele livet mitt i en uke fremover, jeg klarer og holde blikket hans uten å starte og riste i hele kroppen, jeg klarer og gå videre mens han er akkurat den samme som alltid. Jeg har komt langt!

Dere fatter ikke hvor mye dette har begrenset meg i hverdagen, hvor mange ganger jeg plutselig har sett han og gått fullstendig i knus, hvor mange ganger jeg har grått helt ukontrollert fordi jeg rett og slett har vært livredd. Denne gangen følte jeg ingenting annet en synd på han, synd på han fordi han føler behovet for og være fysisk og psykisk voldelig mot ett annet menneske for og føle seg bedre, føle behov for å la sin egen sjalusi gå utover noen andre, og behovet for og kue andre og si at det er kjærlighet.

Vold, sjalusi og undertrykking har ingenting med kjærlighet og gjøre! jeg har tatt feil hele livet, og endelig har jeg møtt ett menneske som behandler meg med den respekten jeg fortjener, han reiser meg opp hver gang jeg er nede, og ville aldri i verden lagt sine hender på meg i sinne!

Jeg har virkelig tatt ett viktig steg for meg selv i dag, og jeg oppfordrer dere alle til og stikke av om man ikke har det bra sammen med noen, for jeg av alle vet at det aldri blir bedre og at om en mann slår deg, så blir det aldri den siste gangen. Søk hjelp eller strekk ut en hånd til noen du kan stole på, ikke sitt og tro det hele er din egen feil, for ingenting ved dette er det. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg