-Takk for at du så meg – kjærlighet er grenser, ærlighet og ansvar.

Jeg ble sett den gangen sjefen min ba meg sykemelde meg til jeg hadde fått styr på meg selv og kontrollen tilbake, jeg ble ikke sett av alle dem som prøvde og dekke over mitt misbruk og muliggjøre det. 

 

Jeg ble sett den gangen venninna mi fortalte at hun måtte kutte meg ut om jeg rusa meg, med tanke på barna hennes. Jeg ble ikke sett av alle andre rundt oss den gangen jeg levde med aktiv rus i hjemmet, eller de gangene jeg var på fester sammen med drita fulle mennesker, og bare 3år gammel. 

 

 

Jeg ble sett av legen da hun beint frem sa at jeg ville dø om jeg fortsatte og drikke når jeg kom ut, jeg ble ikke sett av alle disse som jeg hadde samtaler med men som overhode ikke nådde frem. Disse som dullet med stakkars meg som var rusavhengig.

 

Jeg ble sett av alle disse menneskene som tok avstand ifra meg da jeg var i aktiv rus, jeg ble ikke sett av alle disse som hjalp meg med penger eller lot meg drite meg fullstendig ut uten og gripe inn. 

 

Å bli sett handler om og bli satt til ansvar for egne handlinger, det handler om at noen våger og være fullstendig ærlig med deg, dette er ekte kjærlighet, dette er å bry seg, dette er og redde ett sykt menneske ifra og bli sykere.

Å bli sett på ekte er en helt vesentlig ting for oss mennesker for og klare og endre livene våres, man klarer seg ikke uten disse menneskene som faktisk ser deg for den du er. Ingen har godt av og bli sydd puter under armene av, ingen trenger noen som dekker over og gjør det mulig og fortsette, man trenger mennesker som tar avstand men som du vet er der når du er klar til og ta grep om livet igjen. 

 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Men att se och acceptera den insikten du har fått är svår att se när man lever i missbruket.
      En del av kroppen säger att dom faktiskt bryr sig på riktigt. En annan del av kroppen säger att dom skiter fullständigt i en.
      Att dom tycker att man är värdelös och bara försvinner.
      Det är svårt att förstå och inse skillnaden.
      Man behöver vara nykter ett längre tag… För att se vilka som “kommer tillbaka” och som faktiskt finns på riktigt.
      Men det är jävligt vettig insikt. Återigen!
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg