Spre lys i hverdagen! I dag blir det fest i heimen!

 

 

Denne søndagen trengte jeg virkelig, og jeg har fått gjort ting jeg har utsatt nå i flere uker, og selv det å fylle på spylervæske på bilen har vært ett av disse punktene på disse eviglange listene jeg lager meg selv, slike lister over ting jeg forventer å få gjort, men som blir utsatt på ubestemt tid av tidsmangel men mest fordi jeg selv er tiltaksløs og ikke strekker til! I dag har jeg fått pakket ut kofferten min, fått satt på plass og ommublert klesrommet mitt, fått ut all boss og fått litt mer orden i kaoset hjemmet mitt inneholder. Jeg har mange ideer og løse tråder, og alt samler seg opp her hjemme, og nå prøver jeg å fullføre en og en ting. 

Jeg trivest best når det er orden rundt meg, og jeg mister lett fokuset i hverdagen om alt er kaos, jeg føler en viss stolthet og mestring når jeg kan invitere venner hit uten å måtte bruke mange timer på rydding og vasking forut, og tvangstankene sitter løst her til tider. Ja jeg blir ganske så amper om rotet blir for stort, og jeg blir stående og gå i sirkel og ikke vite hvor jeg skal starte. Det er noe med oss mennesker når det er kaos i hjemmet, så er det kaos i hodet, og slikt skal man helst unngå når man er rusavhengig, all roen freden og kontrollen man kan ha over ting, bør man holde fast i 🙂 

I dag er vi klare for fest! Det er farsdag og pappa skal feires for alt det er verdt! Vi har vært og handlet inn og venter bare på mamma som er på jobb, og jeg ønsker å gjøre noe spesielt for han på dagen, siden jeg ikke har feiret farsdag siden jeg var liten 🙂 slike markeringer har en betydning for meg nå, som aldri har fantes før, jeg feirer alt jeg kan feire, og prøver å bli glad i disse markeringene, slik det virker alle andre er. Dette gjelder alle slags markeringer, og det blir merkelig å feire bursdag snart, 1årsdagen for rusfriheten og ikke minst juleaften som rusfri og edru i hodet, man tar tak i disse småtingene, og her en dag sa jeg til min kjære at i år skal jeg ha adventslys og nisse! Disse ordene har aldri noensinne vært på mine lipper og det tyder på at jeg går i riktig retning, og at jeg er på gli!

Jeg kjøpte ett bånd til hånden på seminaret på Gol, og jeg har faktisk ikke klart å legge det av meg! Hver gang jeg ser ned på hånden min, så tenker jeg over hvor mye jeg har og være takknemlig for, hvor mange lysglimt jeg får igjennom hverdagen min, og hvor lite som skal til for å lyse opp andres hverdag, jeg har rett og slett ikke klart å legge det av meg, fordi det gir meg gøts i hverdagen min! Når jeg ser nedpå båndet så tenker jeg meg ekstra om når jeg går forbi noen på gata, og gir gjerne ett ekstra bredt smil med den tanngarden jeg har, bare for å lyse opp 🙂 hver gang jeg ser ned og på båndet så surrer ideene om hvordan jeg kan lyse opp andres hverdag bare ved å være meg selv! Jeg velger og ikke legge det av meg, og jeg aner ikke hva meningen bak båndet er, men for meg gir det meg lys i hverdagen, og jeg regner med det er den store meningen også bak det 🙂 at ett bånd kan gi så stor mening er forunderlig, og det er verden ellers også, det er disse småtingene som gjør at jeg klarer meg, og at jeg kjører rundt som en jojo for å yte litt ekstra. Vi alle har det i oss, og vi kan gjøre en ufattelig forskjell! Bare ved å være oss!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg