Som og bli dratt igjennom dritten igjen og igjen- traumebehandling

Hver eneste gang jeg er til disse timene blir jeg sjokkert over hvor påvirket jeg blir, hver eneste gang går jeg i ett vakuum og får ikke med meg det som skjer rundt meg, jeg går i en egen boble og hodet koker over med tanker som er flyktige. Dette er IKKE for pyser! 

Jeg har ofte vurdert og tenkt over om dette i det hele tatt er verdt det? men så kommer disse glimtene der jeg ser at behandlingen faktisk virker og at jeg kjenner fremgangen i traumene mine. Da er det hele verdt det.

Igjennom hele mitt voksne liv har jeg vært rammet av panikkangstanfall som har komt i perioder, noen ganger så alvorlige at jeg ikke har vært fungerende og vært sengeliggende i flere måneder i strekk. Det har paralysert meg og satt meg ut av spill i så lange perioder av livet at jeg nå tar ett oppgjør med det. Jeg makter ikke å leve med dette for resten av livet mitt, jeg trenger teknikker og metoder som gjør det lettere og leve med og jeg akter og ta opp kampen selv om det er helt jævlig når det pågår. 

Ofte har andre spurt meg om det er noen vits? om jeg orker og gå igjennom denne harde behandlingen? men hva er alternativet? 

Jeg våger og påstå at jeg har vært hardt rammet av traumene, angsten har ødelagt mye av livet mitt og satt en stopper for utvikling. Det har ført til enda mer rus og isolering ifra omverdenen, og jeg makter faktisk ikke og leve slik lenger. Det var rett og slett en lettelse og få diagnosen, alt falt på plass og ga mening.

På tross av hvor forvirrende det er akkurat nå, uansett hvor vanskelig det vil være en tid etter disse behandlingene, så er det faktisk verdt det om jeg i fremtiden får slippe denne angsten, disse panikkangstanfallene og depresjonen traumene fremkaller, jeg velger livet og gjør alt for at jeg en dag skal være frisk både psykisk og fysisk. Det er det eneste som holder meg gående når jeg ligger nede for telling etter disse timene. 

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg