Sminkekurs i dag – Ett nytt kapittel i livet for og få det bedre med meg selv

I dag har jeg gjort endringer i livet mitt og tatt det første steget imot og ta vare på meg selv også oppi alt, hverdagen er hektisk og jeg har mange prosjekter på gang men selv jeg innser at jeg ikke kan hjelpe noen om jeg ikke hjelper meg selv først. 

I dag startet jeg dagen med og dra hjem til noen og fikk ett kurs i sminking! jeg var ute etter og finne en Foundation som passer huden min og som ikke gir meg denne oransje fargen. Mission complete og jeg endte med og sminke hele ansiktet og fikk masse lærdom om hvordan man sminker seg mest naturlig og hvordan man beskytter huden på samme tid. 

full makeover på en helt vanlig mandag <3

Jeg er overhode ingen jentejente og bruker minimalt med tid på meg selv, jeg kaster på meg det jeg finner og har innsett at jeg må bli bedre å ta vare på meg selv. 

Jeg følte meg som ett nytt menneske etter og ha brukt tid på meg selv sammen med ei knakende kjekk dame! jeg føler dette var starten på ett nytt kapittel i livet der alt ikke handler om andre men også meg selv innimellom. 

 

Veldig ulikt slik jeg sminker meg til vanlig, men veldig fornøgd.

Stresset tar over hverdagen og jeg ender opp med og bli fullstendig utslitt av ingenting, så i dag bestemte jeg meg for og gi slipp og la gå! i kjelleren har jeg samlet masse ting som skal gis videre og isteden for og pakke alt inni bilen og kjøre rundt bestemte jeg meg for og hente vedkommende, ta dem med inni kjelleren slik at dem fikk plukke selv, også kan jeg heller kjøre det ut senere. 

Jeg snudde hele situasjonen som hadde blitt fryktelig stressende, med først og få alt inni bilen, ringe rundt og la folk plukke derfra, hele situasjonen ble ett ikke-stressmoment i denne vanlige mandagen som ellers ville endt med kaos og frustrasjon. Når jeg føler at jeg har kontroll over situasjonen føler jeg meg bedre med meg selv.

Dette er det jeg har igjen av alt etter førstemann har gått igjennom sakene. Enkelt og greit!

Alt handler om balanse, om og ta seg tid til seg selv innimellom slagene og finne ut hva som er viktig for deg. Og noen ganger handler det faktisk om å gi litt  faen! 

Jeg føler at jeg har tatt ett viktig steg i riktig retning i dag og jeg gleder meg bare til fortsettelsen i dette prosjektet om å skape seg ett sunt og godt liv. Jeg gleder meg også til og ta dere med på denne prosessen og vise hva som fungerer og hva som ikke ble så bra.

Åpent og ærlig og rett ifra levra! 

Jeg har også fått tid til og ta en kaffe i bilen med pappaen min.

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

6 kommentarer
    1. Så flott du ble👌😊 Supert at du fant en annen måte å gjøre jobben på, så du ikke blir helt utslitt.

    2. Se der ja, flotte kledelige farger. Litt egentid er gull😄 godt å lese at du girer ned litt, som jeg sa her, at hvis du ikke hjelper deg selv først er det ingen som får hjelp i det hele tatt. Det er så viktig å også ta vare på seg selv, selvom man ofte ( snakker for meg sjøl nå) får dårlig samvittighet av det. Prøv å få til litt Monica tid. Leser at du har starta litt nå. Det er så bra, fortsett slik. Heier på deg vettu. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg