Sminkeavhengig-Gjør det meg overfladisk?

Jeg har blitt mobbet igjennom 9års skolegang og dette har preget meg. Etter at jeg ble voksen begynte jeg og utforske og eksperimentere med sminke! jeg har ikke brukt mye, men den siste tiden har det tatt helt overhånd.

Det har faktisk blitt så galt at jeg ikke kan hente posten uten sminken på og viser meg aldri ute uten. Det har blitt masken min, og jeg klarer ikke å være meg selv uten den, men gjør dette meg overfladisk?


Etter massivt rusmisbruk så har ansiktet mitt tatt skade og jeg har mange flekker og arr etter både selvskading men også slike merker personer som misbruker alkohol har en tendens til og få. Nå dekker jeg dette med sminke hver eneste dag fordi jeg ikke ønsker at dette vises. 

Jeg har alltid hatt en indre tanke om at naturlig skjønnhet er det beste og føler meg litt dobbeltmoralsk, men sminken gjør at jeg føler meg bra så hvorfor ikke?

Nå har jeg valgt denne ærlige veien og er åpen om alt annet, og jeg har faktisk vurdert helt siden jeg var 16 og ta silikon i puppene. Jeg har alltid vært ganske så flat og har blitt påvirket av disse populære store puppene, men dette har endret seg og vi ser ikke lenger store silikonpatter på tven lenger. Det har plutselig blitt IN og ha små pupper! og jeg har faktisk blitt påvirket til å synes dette selv. Nå har naturens gang gjort sitt, og jeg er ikke lenger flatbrystet… Når det var på det værste så sa jeg mange ganger at jeg ikke fattet hvorfor jeg ønsket meg store pupper, da disse bare er i veien og gjør vondt for ryggen. Det er helt fjernt for meg at jeg en gang ønsket og endre kroppen min for og føle meg bedre…. Det ligger jo i hodet….

Jeg selv føler ikke at jeg er overfladisk overhode men jeg ser at mange mener at jenter som er avhengig av sminke faktisk er det. . Men er det virkelig en automatisk sammenheng?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg