Skulle ta aborten og fikk kreftbombe på kjøpet

 

Jeg har ventet med denne, da det er ett sårt tema for mange og meg. Men jeg er klar egentlig. Jeg har skrevet innlegget om aborten, det er ute i fri, og jeg står for den.

Jeg valgte å ta bort ett embryo, og det må jeg være voksen til å ta. Men det ble egentlig en større sak utav dette enn jeg ventet, og her kommer den.

Da jeg hadde bestemt meg og fått time med abortlegen for å avtale videre, begynte han å snakke om celleprøvene jeg hadde tatt for EVIG lenge siden, med legen. Jeg ble egentlig litt satt ut da han begynte å prate om noen prøver der jeg satt og hadde akkurat fortalt han om en så stor avgjørelse det er, å ta en abort.

Men han begynte å snakke om den og jeg spurte ja hva han mente. Jeg sa jeg regnet med att disse prøvene var helt fine da det var flere mnd siden dem ble tatt, og jeg ikke hadde hørt ett kvidder fra lege eller noen om at noe var feil.
JOnei.. han kunne fortelle at det var funnet celleforandringer på disse prøvene, og at dem måtte undersøke videre. Celleforandringer har de fleste damer i min alder, i mindre grad enn meg da. Men det er normalt. Men jeg tenkte jo ¨ooooh… der kommer hevnen for avgjørelsen, NÅ er jeg full i kreft også, på toppen av kransekaken liksom.
Jeg fikk komme tilbake og ta denne undersøkelsen da, med lang busstur til Førde igjen.. for det ble en del turer med det ene og det andre i denne perioden.
Undersøkelsene jeg tok der tok lang tid å få svar på! Jeg husker ikke helt hvor lenge jeg gikk og ventet, ikke fikk jeg noe beskjed fra legen, ingen oppdateringer eller noen kommunikasjon.
Og jeg var så forbannet, da jeg fant ut på operasjonsbordet etter LANG tid, att legene hadde funnet området som var angrepet, og at det var kreftceller i det. Legen som opererte sa ¨ja vi fant ut hvor det var, og vi tok bort alt¨ .. det sa hun til meg som bare hadde fått opplyst om at jeg hadde lette celleforandringer. Men det viste seg å være langt fra lettere forandringer. Dem tok bort en god del med kognisering. Det er laser som ikke gjør vondt 🙂 det er som lette menssmerter etterpå, og du kan springe maraton etter ett slikt inngrep 🙂

Jeg er bare glad det ikke hadde spredd seg mer, for med den dårlige kommunikasjonen, som gjor at jeg trodde jeg var en av de normale jentene her i verden som bare hadde vanlig celleforandring så lenge. Nei det er ikke bra, men det gikk bra til slutt.
Nå må jeg ta prøver ett par ganger i året, for så å slippe etter ett par år.
Jeg har alltid vært jenta som var uovervinnelig.. kreft har ikke vært noe som har angått meg, selvom jeg har mistet mange i familien min. Så min historie oppfordrer alle til å sjekke seg jevnelig for kreftstyggedommen! Alle kan bli rammet, og jo før du finner utav det, jo bedre er det. Det tar deg 2 min når du allikevel skal til legen, og det koster nesten ingenting.
Oppfordrer alle til å sjekke seg for kreft jevnlig

 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg