Skal jeg måtte betale resten av livet for feilstegene jeg tok?

Reklame | Ellos.no

Det er noe som skremmer meg mer en alt annet her i livet, og det er tanken på om jeg må betale for alle disse feilstegene jeg har tatt resten av livet mitt. Jeg har hatt en intens angst hele livet, og har akkurat klart å bli kvitt den. Jeg har faktisk ikke hatt skikkelig angst siden jeg sluttet å drikke, men jeg merker når jeg beveger meg innpå tingene som er vonde så kommer denne følelsen igjen. Jeg får ikke sove før langt på natt og skyldfølelsen tar helt overhånd på meg. Jeg har alltid gått med dårlig sanvittighet men når jeg drakk så kunne jeg drikke den bort, nå må jeg stå i den og bryte den ned mentalt og det er vanskelig. Jeg har så mange ting jeg angrer på, men som jeg i dag ikke kan forandre, med annet enn å være ett bedre menneske i dag. For meg er det en stor personlig prestasjon og i det hele tatt klare å nærme meg disse tingene uten å bli fysisk dårlig av det, og det krymper ikke lenger i magen når jeg snakker om barna mine og det som skjedde den gangen, men jeg har en lang vei å gå, og jeg er villig til å gå denne veien for å endelig en dag klare å forsone meg med disse tingene.

En dag av gangen sier dem, og det er helt riktig, på tross av at jeg ikke helt klarer å gjøre det i praksis. Jeg er en rastløs sjel og ønsker fremgang kjapt, og det er helt umulig når jeg har så mange ting å ta tak i og arbeide med, og dagene går opp og ned som en jojo til tider. Jeg må ha tolmodighet av stein og is i magen, men en dag vil jeg være fri fra alle disse tingene som hjemsøker meg og drar meg ned.

Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila//Vila

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg