Sex blir aldri det samme uten dop

Oppi mitt hode sitter det igjen noen minner, og illusjoner, så når jeg gjør en bestemt ting så tenker jeg automatisk tilbake til noe som har skjedd. Oppi det hele har jeg lært meg at det er dette dem kaller flashbacks! Jeg ante ingenting om dette før jeg fikk lært skikkelig hva det betyr, og noen av disse flashbacksene er ikke bare negative. Ruskuratoren min startet en samtale om dette, og jeg trodde hun hadde gått fra forstanden, for helt klart hadde jeg ingen flashbacks… jeg såg ikke for meg ting i hodet mitt, og jeg hadde overhode ingen bilder fra fortiden som plutselig angrep meg. Jeg forstod bare ikke hva dette var.

I dag har jeg satt meg ned og sett første episode av Farmen på tv2! Dette er en serie jeg har sett siden dem startet å lage den, og jeg har fått masse glede utav denne folkelige serien om livet på landet, og hvordan dem levde i gamledager. Det som er problemet mitt er at jeg forbinder Farmen med kvelder med alkoholen, foran tv-en i stua til min bestekompis. Problemet mitt med musikk, er at jeg forbinder musikk med fest og fylla, og det har tatt meg LANG tid å klare å høre på musikk, utenom når jeg kjører bil. Disse tingene jeg forbinder med alkoholen og rusen, har vært vanskelige å sette pris på som edru! Når jeg sitter og ser på Farmen prøver jeg bevisst å trigge disse elementene mine i livet, som jeg fortsatt ønsker å få gleden av, og jeg ønsker ikke å måtte slutte å høre på musikk eller se på programmer på tv-en bare fordi jeg har sluttet å ruse meg.

Dette er nok ett tema bare dem som er i denne situasjonen kan forstå. Om jeg sier at sex aldri blir det samme igjen til en som aldri har vært avhengig av amfetamin, så er det vanskelig å forestille seg, at dette livet før har preget meg såpass, og helt sikkert for alltid. Det er så mange ting som aldri igjen vil gi meg det samme, som da jeg rusa meg mens jeg bedrev disse tingene, men jeg prøver å omstille meg og lære meg å sette pris på desse tingene som edru og rusfri.

Det har tatt meg lang tid å klare å sette meg ned og se tv, for alltid har jeg drukket foran tv-en og kjent på beruselsen som gjør alt som skjer der morsomt og underholdende. Ofte når jeg ser ting jeg likte før, så klarer jeg ikke å se hvorfor, tingene som var funny før, er helt meningsløse for meg nå. Man har en annen sinnsstemning når man ruser seg, man får en annen fantasi, og man ser gleden i ting som virkelig ikke fenger som edru. Jeg håper jeg en dag befrir meg fra alle disse flashbacksene, men det vil ta meg mange år før alle er borte.

Jeg har så mange andre ting som interesserer og som jeg faktisk ønsker å bruke tid på nå, som var helt meningsløse for meg når jeg drakk. Jeg klarte ikke å opprettholde noe som helst, alt rant ut i sanden. Men nå er jeg målbevisst som aldri før, og jeg tror jeg kommer sterkere utav dette. Så får det ta meg litt tid å klare å sette meg ned og nyte Farmen som den gangen da jeg satt foran tv-en med Tuborg i hånden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg