Prosjektet «Ei varmare jul» begynner og ta form!

I dag har jeg kjørt min kjære mor til Førde, så dagen har blitt tilbringt i bilen som veldig mange andre dager ellers også, men i dag har jeg brukt denne tiden i bilen til å tenke litt ekstra over HVA jeg kan gjøre i tiden fremover for å gjøre den ekstra spesiell! Det er min første jul som edru, og jeg har latt det gått sport i å ruse meg mest mulig i denne tiden som kommer nå, for jula for meg betyr kun smerter og en ekstra tung periode i året, som jeg helst kunne vært foruten! DETTE ønsker jeg å forandre på, og jeg ønsker å gjøre den første jula som rusfri til en minnerik periode i livet fremover, jeg ønsker å huske tilbake på denne tiden i mange år fremover, og dette året tenker jeg å la det gå sport i å skape lys fremfor å ruse meg bort ifra virkeligheten. Det trenger jeg ikke lenger 🙂 

Mammaen min sa at jeg bare måtte si ifra om hun kunne bidra med noe, og ideen slo meg med det samme! Hun elsker å strikke, og når hun strikker så glemmer hun å røyke, dette er jo en vinn-vinn situasjon! Jeg stoppet på Eid og kjøpte inn garn og strikkepinner, og en pose til å ha alt i, og har satt henne igang på dette prosjektet! Hun skal strikke sokker i alle mulige farger, og vi skal dele dem ut til mennesker som fortjener det <3 dette er en av de mange småprosjektene jeg nå har satt igang, for å selv få julestemningen og for å hjelpe andre rundt meg. Jeg tenker at alle fortjener noe lite ekstra i julen, noe som gjør en glad og som kan få frem en liten følelse av julestemning, og bare det å gå på Europris i dag satt igang følelser jeg faktisk aldri med hånden på hjertet har følt før, da jeg såg nissene der så følte jeg en ørliten glede over jula, som jeg alltid har hatt ett anstrengt forhold til, og da mener jeg det! En gang kastet jeg juletreet mamma hadde pyntet i leiligheten min ut vinduet, såpass hatet jeg julen før, men i år skal jeg forandre dette. Jeg kan ikke love å elske julen til slutt i år, men jeg skal gå inn for å endre hvordan alle rundt meg har det i denne perioden.

Jeg håper dere kan overse rotet rundt meg, for jeg har overhode ingen planer om å gjøre noe med det 🙂 

 

Nå har jeg fått meg noen timer her i heimen min, og har klart å organisere meg og gjøre meg klar for morgendagen. Eysteinn har sendt med meg en koffert, og når jeg får på meg penskjorten og denne så ser jeg jo virkelig proff ut!

 

Alle disse småprosjektene mine henger i tråder foran meg, og dem ligger rundt omkring her i heimen også, så nå er utfordringen og få hver og en av dem ferdige og klare til presentering! Jeg har en tendens til å miste kontrollen, men akkurat nå føler jeg på en fred og en kontroll i sjelen, det føles virkelig ut som jeg endelig får resultater av det jeg gjør, og at det vises igjen! Jeg har mange ting på lager, som jeg planlegger i hodet og må bare finpusses før jeg kan avsløre dem. Livet mitt er spennende, og det hadde jeg aldri trodd da jeg satte korken på flasken og tok oppgjøret med rusen!

Meld dere gjerne inni gruppa mi på facebook! Tilbaketillivet! Der poster jeg de nyeste innleggene først <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg