Privatøkonomi, gjeld og disse tingene vi ikke skal snakke om

I 2005 fikk jeg min første ekte jobb!😁 jeg hadde levd på sosialen og hadde aldri muligheten til og gjøre noe med denne store gjelden min som tynget meg ned, veldig lenge var det jeg skylda det eneste jeg klarte og tenke på, jeg fikk postkasseangst og samlet alle regningene i en Rema-pose og gjemte den godt unna, jeg kunne ikke gjøre noe med gjelden min og slik forble det til 2005.

Da jeg fikk min første betalte jobb satte jeg meg ett mål jeg aldri hadde hatt muligheten til og sette meg, jeg jobba døgnet rundt og brukte minimalt med penger på meg selv, jeg og mamma bestemte oss i samme periode for og kjøpe huset vi bor i og som vi har leigd i mange år, vi satte oss ett mål og jobbet knallhardt for å oppnå det.❤️

 

 

De første årene klarte jeg og betale tilbake alt jeg skylda! dere aner ikke følelsen når jeg betalte det siste på pakken med klær til barna mine da jeg fortsatt hadde dem hos meg, eller da jeg betalte tilbake forskuddet jeg hadde fått i banken og hadde bytta kontonummer på nav slik at det aldri ble dekket inn igjen. Gammel bitter gjeld som bare ble borte ved ett tastetrykk på nettbanken, DEN lettelsen, DEN mestringsfølelsen over å endelig ha kontrollen.😁

DEN følelsen unner jeg mannen min og nå har vi satt oss ett mål sammen om at innen 2022 er over skal også han få lov og kjenne på følelsen av å ha gjort den siste innbetalingen på ekkel gammel gjeld han har opparbeidet seg i rusen. Jeg unner den følelsen og skal gjøre alt jeg kan for og hjelpe.❤️

 

 

 

Nå har min kjære mann vesentlig mindre gjeld en det jeg klarte og skaffe meg, men det er gjeld som tynger og som gjør noe med livskvaliteten, sur gjeld som vi skal jobbe sammen for og bli kvitt slik at vi en dag kan kjøpe oss hus sammen, kjøpe oss bil, ta sertifikatet og oppnå alle disse målene vi har som krever at vi begge er kredittverdige. Livet våres starter her og nå som gifte, det er ikke min eller din gjeld lenger, det er våres fremtid vi bygger og jammen skal vi klare dette også. Målet er at innen 2022 er over så skal min kjære være igang med å ta seritifikatet og gjelden skal være borte, da har vi sammen nådd alle mål vi satte oss for 2022!

 

 

 

Ryggoperasjon✔️

Jobbstart i ny jobb✔️

Bryllup✔️

Gjeldsfri

Oppstart på lappen

 

Jeg syns vi har hatt noen fine og store mål for dette året som vi ennå har mange måneder igjen av! 😁 dette er bare begynnelsen, vi har så vidt startet. Som dere ser blir den store boka som vi brukte til forberedelser til bryllupet gjenbrukt til målene vi setter oss sammen som par, jeg gleder meg til og fylle inn flere og større mål sammen med mannen min, det er viktig og ha noe å strekke seg etter. ❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg