Pappas hjemkomst, vi er plutselig blitt pårørende

Heisann alle sammen! 

Det blir litt sein blogging på meg i dag da jeg har lagt strak ut på sofaen i hele dag. Det eneste jeg har prestert er og gå på  møte på nav, ellers er formen dalende.

I dag kommer pappa hjem etter lang tid på sykehuset, jeg håper vi er klar til og ta han imot og klar for tiden som kommer. Huset våres er ikke stort og det finnes ingen plass til rullestol så usikkerheten rundt om han i det hele tatt vil klare og bo her hjemme ligger over oss som en tåke. 

Da blir det en ny runde med hjemmesykepleiere på huset til alle døgnets tider, det er med jevne mellom rom slik bare at denne gangen er det fysiske skader det er snakk om. Pappa har hatt alvorlig kreft så denne runden med sykdom og sykepleie er vi vant med. 

Når det kommer til rus er jeg ikke bekymret siden han faktisk ikke har noen valg akkurat nå, og jeg lener meg på den krykka jeg har der. 

På mandag var jeg på “Møteplassen” på Nordfjordeid for og fylle inn kunnskap til veien videre når det kommer til meg som pårørende. Denne rollen er helt ny for meg i voksen alder, og det er mange ting som skal vurderes og drøftes i mitt eget sinn. Jeg har funnet ut at det eneste jeg kan gjøre er og faktisk fokusere på mitt eget liv og alle de tingene som skjer i det som er positive.

Jeg er spent og nærvøs for denne dagen! 

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg