På veien til ett bedre og sunnere liv!

Det blir litt feil og skrive at jeg er på vei til og få ett sunnere og bedre liv da jeg allerede har ett sunnere og bedre liv etter at jeg kuttet rusen, men ennå  er jeg ikke helt fornøgd med hvordan livsstilen våres henger igjen med usunne vaner og utskeielser! 

Det er ingen hemmelighet at jeg går altfor lite og bilen gjør ikke saken noe bedre, jeg prøver så godt jeg kan og komme meg i aktivitet og venter egentlig bare på denne ryggoperasjonen slik at jeg ser hvordan fremtiden fysisk blir. Ryggen er knekt rett av og det er ett under at jeg i det hele tatt kan gå, så jeg setter pris på all aktivitet jeg faktisk er i stand til. 

Jeg har hele livet hatt spiseforstyrrelser som har i varierende grad påvirket livet mitt, jeg har faktisk vært ned i 45kg og helt opp i 83kg på grunn av medisiner, med andre ord har jeg måttet lære meg og spise igjen etter ruskutt og prøver og spise regelmessig og sunt. Da jeg drakk spiste jeg ca en gang i uken, så alt er med andre ord mye sunnere og mer stabilt nå.

Den siste uken har jeg satt av til meg selv, jeg er ekstremt stresset over dette nye livet jeg skal beherske, alt som skal læres og utføres og alle disse ansvarsområdene jeg aldri har hatt før, jeg har valgt og sette av denne uken til meg selv og det er det beste valget jeg har tatt på lenge.

Pulsklokken er den beste investeringen i min egen helse jeg har gjort!

Det er en balansegang når den psykiske og fysiske helsen skal være på ett bra nivå, kropp og sinn  henger sammen og jeg har lært så ufattelig mye på disse 631 dagene som rusfri. Nå ønsker jeg og gjøre en real innsats for min egen helse, komme i mer aktivitet, spise mer og sunnere mat, føle på en balanse inni meg selv og bli mer snillere når det kommer til egenpleie. 

Prosjektet “Meg” har startet på forunderlige vis og jeg skal selvsagt dele dette med dere, som alt annet i dette rusfrie livet! Håper dere følger meg videre på denne forunderlige reisen mot ett bedre liv, og sunnere sådan. 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg