Overforbruket gjør meg fysisk uvel –

I dag når jeg for første gang oppdaget hvor mye det er snakk om kjente jeg at det vrengte seg i magen. 😳 Det er første gangen jeg har gått igjennom alt jeg faktisk har og det ga ingen god følelse. Å eie så mye når så mange ikke har noe som helst. Det betyr jo egentlig ikke mye i den store sammenhengen men jeg fikk meg ett slag i trynet.

 

 


Jeg var ikke klar over at jeg eier over 30 jakker hundrevis av t-shorter og flere gensere nok til ett år, jeg tror jeg hadde godt av denne oppvåkningen. NÅ er det faktisk nok, vi trenger faktisk ikke mer. Vi har mer en nok ifra før og jeg ønsker ikke og eie så mye egentlig.

 

Tanken på at alt dette faktisk er samlet opp iløpet av 2år gjør meg kvalm, at man alltid kjenner på trangen til mer. 😑 Det rare med det hele var at man faktisk ikke ser omganget av hvor mye man har før man flytter alt til ett nytt rom, først da ser man hvor vanvittig mye man faktisk har og galskapen i det hele.


Jeg blir kvalm av eget overforbruk, rett og slett! Tiltak innsettes med umiddelbar virkning. 

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

4 kommentarer
    1. Det er mange containere rundt om i landet hvor du kan legge det i plastsekker samtidig som det går til humanitære forhold.

    2. Det er rart hvordan ting bare hoper seg opp, ja. Jeg har vært bevisst på forbruket mitt i flere år, men likevel bare sniker det seg ting inn..! Jeg tror hemmeligheten er å sette opp et budsjett, og så gi bort en ting for hver nye ting man kjøper når man har nådd et ok nivå. 😊

      1. Ja når jeg rekker det skal jeg gå igjennom alt jeg har og gi bort til noen som trenger det mer en jeg. Neste uke blir det en skikkelig opprydding og om jeg skal kjøpe noe heretter blir det ting jeg virkelig faller for 👍 ❤️ Takk for kommentar Ingrid Jeanette (du har ett nydelig navn forresten ❤️)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg