Nesten ødelagt “Oss” – De verste dagene siden vi kuttet rusen –

 

 

Jeg kan med sikkerhet si at dette har vært de vanskeligste dagene siden vi kuttet rusen, vi har firet på våres egne grenser og ikke vært enige om hvordan vi håndterer mennesker i rus som trer inni livene våres og påvirker det. Vi har måttet sette oss ned og lage klare regler, det har overhode ikke vært enkelt og vi har glemt og kommunisere oss imellom, når noen som står oss nær sprekker og bruker oss glemmer vi fort å verne om det som er viktigst, nemlig oss selv.❤️

Vi er rusavhengige men også pårørende og jeg ville valgt og være en sliter foran og være en pårørende alle dager i uka. Man skulle tro at vi visste alt siden vi selv har vært i situasjonen men jeg vil våge og påstå at det er langt vanskeligere.

 

 

Man går konstant med en angstklump i magen, man venter på den fatale beskjeden om at det denne gangen har gått galt, man vet at man ikke kan hjelpe og at ingenting vi sier vil endre noe, det er ingenting vi kan gjøre. Vi har rett og slett latt frustrasjonen gå utover hverandre og latt den pårørenderollen som jeg selv aldri kommer til og bli vant med forpeste livet våres, vi vet innerst inne at vi ikke har ett ansvar men hvordan håndterer man egentlig slike ting når man blir kastet oppi gryta av følelser? man slutter jo ikke å være glad i vedkommende bare fordi dem ruser seg, man slutter ikke å bry seg og vi vet at det verste vi kan gjøre er å hjelpe med penger, men hva gjør man egentlig når telefonen kommer?  

 

 


De siste dagene har vært en karusell av følelser, problemstillinger og konflikter, oppi det hele har verden måtte gå videre og de vanlige tingene har måttet bli gjort, jeg har klart og holde koken men nå er det onsdag og jeg har fri, jeg tenker og bruke dagen til og gå igjennom denne situasjonen og rydde opp for min egen del. Det er vanskelig og være oss nå. 💔

 

Lyst og følge oss videre? 👇

Liker du denne bloggen? 👇

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg