Når systemet svikter på det groveste

Det er fredag og bare noen få timer til de offentlige kontorene stenger og tar helg. Jeg har brukt flere timer i dag også på og få tak i nav, sitte på venterommet og prøve og finne svar på hva vi skal gjøre. I 16 dager har vi jobbet på spreng for ingen nytte.

Det er ikke lov etter loven og sette noen i en kommunal leilighet uten muligheter til og lage mat og leve. På tross av dette har ingenting blitt gjort på tross av at det er 5 uker siden søknad ble sendt og alt skulle være klart når innflyttingen skjedde, altså for 16 dager siden. 

Det er ikke slik at vi bor på ett stort sted der presset er stort på nav og at dem rett og slett ikke når rundt til alle brukerene sine, det bor litt over 3000 mennesker her. Det finnes faktisk ingen unnskyldninger for denne situasjonen dette mennesket har blitt satt i, det har folk ifra systemet selv sagt.

Jeg er typen til og skryte av systemet som har gjort masse bra for mange mennesker, jeg skryter uhemmet hver eneste gang dem hjelper noen men i denne situasjonen så har dem faktisk sviktet på det groveste og jeg tenker det ikke er slik man skal behandle mennesker med ufordringer ifra før.

Å stå utenfor og se på en slik situasjon når jeg vet regler som gjelder for akkurat dette tilfellet så kjenner jeg på maktesløsheten! jeg prøver så godt som jeg kan og hjelpe med det jeg kan men det er faktisk ikke min jobb og gjøre det nav er pliktige til og gjøre. 

Ville dere bodd her i 16 dager uten muligheter for og lage

mat, vaske klær, sove skikkelig eller leve? 

 

Jeg skal prøve og holde meg positiv igjennom helgen, gjøre mitt ytterste for denne personen og invitere han på middager og oppmuntrende ord, det er faktisk det eneste vi kan gjøre nå en fredags ettermiddag og ingenting har skjedd. Del gjerne og spre dette, denne måten og bli behandlet på, denne uretten og dette dårlige menneskesynet. Takk for at du deler. 

 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg