Når jeg klarer dette, klarer ALLE det!

Reklame | Ellos.no

Utrykket har irritert meg mange ganger og jeg har tenkt at det bare er bullshit og er funnet opp av mennesker som ikke har stått i virkelige kriser selv. Jeg har tenkt at ingen andre vet hvordan jeg har hatt det, og vet hvor vanskelig det har vært å komt seg utav det jeg har vært inni, og jeg har egentlig fnyst hver gang jeg har hørt det. Men det stemmer faktisk! Man klarer AKKURAT det man selv ønsker, bare man er bestemt nok og vil en ting nok, så klarer man å nå samtlige av målene sine. Det ligger inni deg, og det er ingen andre eller noe annet som kan påvirke resultatet for deg, det ligger i hjertet og i sjelen din når du først bestemmer deg, og jeg LOVER at når jeg klarer dette her, så klarer ALLE det, for jeg fant virkelig ingen håp noen plass og hadde absolutt ingen tjangse i utgangspunktet til å være her den dag i dag og fortelle om dette, jeg hadde nubbetjangse for jeg var så langt nede i dritten som man kan komme, og jeg har klart meg kun med bruk av meg selv og mine egne tanker! Jeg har hatt null hjelp med dette jeg driver med, jeg har ikke hatt en eneste samtale med terapeuter eller hjelpeapparatet, og jeg har klart dette her helt selv! Viss noen hadde fortalt meg dette for 1år siden, så hadde jeg ledd dem oppi trynet, for jeg hadde aldri trodd dem om dem hadde sagt at jeg ville være rusfri, lykkelig og funnet kjærligheten i livet, jeg hadde trodd mennesket hadde fått ett drypp og hadde ikke tatt det på alvor. Jeg hadde nubbetjangse trodde jeg, og hadde overhode ingenting å jobbe for, eller kjempe for, men jeg klarte meg bare ved egen hjelp. Det har vært jobb fra morgen til kveld med egne tanker og en knallhard jobb med å bryte alle mine mønstre, men jeg har klart det!

Det finnes håp for alle, samtlige klarer det om dem ønsker det nok, og poenget mitt er at om jeg klarer dette her så er det håp der ute for alle. Jeg har vært den værste av de værste, jeg har sett ting jeg aldri kommer til å få ut av minnet mitt, jeg har opplevd mitt av både sorg og store gleder, og jeg trodde det aldri ville finnes håp for meg, at jeg var ødelagt for alltid og ikke fortjente en gang dritten under mine egne sko. Jeg var så langt nede og trodde at ingen ville merket om jeg forsvant, og at det bare ville gjøre verden en stor tjeneste om jeg tok mitt eget liv, så andre mennesker slapp byrden ved å ha meg tilstede. Jeg hadde ingenting å klamre meg fast i lenger, men jeg har aldri gitt opp og har alltid kjempet meg tilbake, og nå sitter jeg her en Lørdagskveld og har vært edru siden 18.Desember, det er rart og merkelig å si at jeg ikke har drukket siden i fjord, og jeg er stolt over hvor langt jeg har komt på så kort tid, jeg har også masse å se frem til og som jeg gleder meg til, og jeg har fullført mange av målene jeg har satt meg. Det føles godt å endelig føle seg som et komplett menneske som fortjener det samme som alle andre her i verden, for jeg har hele tiden trodd jeg var mindreverdig og ikke fortjente noe annet enn det jeg fikk, jeg har trodd jeg ikke hadde noen mening og at jeg var søppel siden jeg har utrettet så mye stygt før. Jeg har klandret meg selv mer enn noen andre, og har ødelagt så mye for meg selv. Men jeg klarer meg, jeg har det fint, og jeg er sterkere enn noengang. Nå jobber jeg aktivt for å få frem dette viktige budskapet, så flere ikke må gå i samme fellen som meg selv. Det er vanskelig å søke hjelpen, men jeg lover at om du først bestemmer deg for noe, så er det ingenting her i verden som kan stoppe deg, og det føles så ufattelig deilig når du først har klart noen av målene du setter deg. Mestringsfølelsen kommer sigende og man får troen på fremtiden på en helt ny måte! Alt er plutselig verdt det når man føler seg ruset over dagligdagse ting, og man føler på ekte lykke uten rusen. De første gangene jeg følte på ekte lykke holdt jeg nesten på å gråte fordi det føltes så godt, og ekte og sååå naturlig! Jeg husket ikke sist jeg hadde følt på dette uten å være full, og alt er plutselig verdt alt strevet og alle de vonde tankene. Det blir en helvetes kamp og ofte veldig vanskelig, men alt er bare verdt det! Når man får gulroten oppi det hele, så blir man klarere i hodet og ser hva som må gjøres for seg selv, man ser hva som må kuttes fra livet og hva som må tilføres. Vi mennesker er flinke til å tilpasse oss situasjonene, og etterhvert blir det lettere og lettere. Jeg føler meg så heldig som får lov å leve, og har fått en helt ny tjangse her i livet. Jeg velger å legge fortiden min bak meg, men aldri glemme, jeg velger å se fremover og gjøre hver eneste dag til en rusfri deilig dag, og jeg ville aldri valgt bort dette livet for noe annet. Jeg er glad for alt jeg har måttet lære på den harde måten, og jeg er glad for all motgang, for den har gjort meg sterk som faen. Jeg tenker på alle jeg har mistet, og jeg velger livet også for dem! Jeg ønsker å bli husket for den jeg er i dag, og ikke den jeg var, og jeg vet det er mange i himmelen som heier på meg nå og som ønsker meg godt <3 jeg velger livet alle dager i uken <3

adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals//adidas Originals

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg