Når hjelp til selvhjelp faktisk er det eneste som hjelper

Det er onsdag og det er tid for gruppe igjen. Det er faktisk den onsdagen jeg har behøvd dette som mest, og fått mest utbytte av og dele tankene mine med mennesker jeg vet bryr seg om hva jeg sier, det har vært fullstendig kaos i hodet mitt siden i går kl11.36 og disse to timene er første gang siden i går jeg faktisk har slappet av. Jeg føler en tomhet nå, som om alt er sagt, alt er ute og jeg kan starte prosessen med å gjøre noe med det.

Det er vanskelig og forklare hva en selvhjelpsgruppe gjør med en, det er liksom ingen som kan forstå det uten og ha vært der. Jeg kan relatere meg til alt som blir sagt og jeg forstår ordene menneskene bruker, det er som om dem taler til meg på mitt eget språk om du skjønner. I hverdagen møter man mange mennesker men man føler ikke man kan relatere seg ordentlig til noen, men plutselig sitter man i ett rom med mennesker man føler man kjenner uten og ha noe til felles. Jeg tror det er viktig og føle på at man ikke er så skadet som man føler seg noen ganger, at man er normal i sirkelen og at andre faktisk fatter deg. I alle andre sammenhenger føler man seg ulik alle andre og en prøver og strekke seg for og passe inn, der går man i ett med omgivelsene og disse rare egenskapene eller trekkene blir normale. 

Jeg har det helt forferdelig og sitter i kriseberedskap hele tiden, jeg behøvde disse to timene pause ifra mine egne tanker, jeg trengte litt innputt i omgivelser jeg føler meg trygg i, og ikke minst ha disse menneskene rundt meg igjen. Jeg betegner fellesskapet som min andre familie, disse jeg ikke trodde jeg trengte før jeg innsåg hva dem faktisk betyr for meg.

Å få tømt seg i trygge omgivelser er viktig for og sortere ut det uviktige og for og klare og fokusere fremover. Jeg ville blitt bitter om jeg ikke fikk tømt meg, jeg ville gått og gravd i disse negative tingene og ikke sett løsninger, gruppa hjelper meg og holde fokus på hvem jeg var og hvor jeg er i dag. Jeg behøver denne tiden en gang i uka for og holde meg rusfri og frisk.

Når man går med problemer i denne kaliber kan man miste håpet fullstendig, men jeg har faktisk ikke kjent russug en eneste gang. Jeg vet at rusen ikke er løsningen, noen gang. 

Jeg anbefaler grupper til alle jeg møter, det er det eneste som har fungert for meg og jeg har prøvd alt. Å finne noen som forstår deg på ekte har vært min løsning og jeg er så glad for at jeg har denne muligheten. Å være åpen om det du føler og faktisk få lov og ytre deg har satt langt inne hos meg, det strider imot alt jeg har lært ifra barnsben, men nå akter jeg og bryte denne stillheten og tausheten. Jeg skylder ingen og gå og skjule alt lenger, jeg er med ett fri og jeg akter og fortsette. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg