“Nå har du begynt å bli feit Monica”

Her om dagen glemte jeg og snurpe inn dobbelthaken jeg har bygd meg opp før jeg tok en snap og sendte ut 😳, jeg glemte helt denne vanlige prosedyren med posering og tilrettelegging for og se best mulig ut med det utgangspunktet jeg har. 😂 Dette er på Snapchat, man har liten kontroll over hvem som ser bildene en legger ut og man har ofte (i alle fall jeg) venner der man ikke en gang kjenner. 

Jeg har 3 pupper! drømmen er komplett!

Det jeg la best merke til var at svarene kom ifra ei jente! svarene om at jeg var feit kom ifra en jente!😳

Dette skriver jeg ikke for og fornærme noen eller støte noen som sliter med egen vekt, dette skriver jeg med den dypeste respekt man kan få. Hvordan kan jenter kritisere andres vekt? hva er det som skjer? 

Nå er jeg veldig komfortabel med egen vektoppgang, jeg gikk nemlig opp 26kg på bare en måned og uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å gå ned igjen. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser så lenge jeg klarer og huske tilbake, jeg har levd med en sykdom der kontroll over egen vekt og kropp er i fokus og plutselig stod jeg fullstendig uten denne kontrollen.

Å miste denne kontrollen er det beste som har skjedd for meg og min spiseforstyrrelse, denne plutselige vanvittige vektoppgangen førte faktisk til at jeg for første gang i mitt liv kunne spøke om egen vekt, fleipe det bort og faktisk se det ironiske i hele situasjonen!❤️

Mer og ta i ! mer og være glad i!

Jenta med spiseforstyrrelse har en vektoppgang på 26kg der ALT ble feilplassert i form av former og muskler jeg aldri før hadde hatt. Jeg har alltid vært under 60kg og plutselig følte meg som ei dundre på 82kg, man kan jo tenke seg denne ekstravekten og hvor tungt det er og bære så mye ekstra når man i tillegg har en rygg som er knekt rett av.

Når jeg blir kalt feit så vifter jeg det av meg, jeg veit at jeg har gått opp massevis av kilo men er overlykkelig over å være frisk av sykdommen som har regjert livet mitt og ødelagt hele forholdet mellom meg og maten, den man skal kose seg med, den man skal nyte har bare vært ett eneste stort mareritt for meg. 

Jeg ønsker at folk skal tenke seg godt om før man kommenterer vekten til noen som helst, uansett om man er tynn eller har litt for mange kilo og bære på, jeg har vært på begge sider, jeg vet hvordan det føles å slite med egen kropp og det siste man trenger er at andre kommenterer og legger merke til hvordan man ser ut. 

Får man slike kommentarer når man er syk av denne jævlige sykdommen, så kan det faktisk få fatale konsekvenser. 💔

 

Ps: Min vektoppgang skyldes medisiner som reddet livet mitt. Jeg hadde en autoimmune sykdom. Den er jeg frisk fra i dag. 

 

Elsk deg selv

 

Liker du denne bloggen? 

 

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg