“morpåavstandpakken” – pårørenderollen – og uka som har gått.

Dagen er endelig her, denne dagen jeg har bygd opp forventninger til i en uke! jeg har denne gangen prøvd og ikke gjøre dette, bygge meg opp før samvær men det er faktisk helt fullstendig umulig. Forventningene kan jeg ikke gjøre noe med, dem vil alltid være en del av denne “Morpåavstandpakken”, det kommer alltid til og være nervepirrende og jeg kommer aldri til og bli vant med og måtte gå ifra barna mine og ikke få se dem på lang tid. Jeg er biologisk mor men likeså en mor på livsstid. 

Uka som har gått har vært grusomt spennende! jeg har holdt foredrag på videregående, vært med i ett erfaringsråd, vært i ett viktig navmøte for fremtiden min og tatt traumebehandlingen som jeg har utsatt i mange uker. Jeg har også vært med på “Møteplassen” på Nordfjordeid for og forberede meg til pappas hjemkomst, jeg er usikker på rollen min som pårørende og trengte påfyll med mennesker som vet hva dem snakker om.

Jeg var faktisk ikke sikker på at jeg ville klare denne uka da jeg startet med den harde behandlingen traumebehandling faktisk er men jeg har klart og komme meg igjennom den som alltid.

Jeg er ikke typen som gir meg, jeg har valgt livet og alt det innebærer! det vil gjøre sinnsykt vondt til tider og tårene mine vil nok fortsette og sprette, jeg som aldri har vært en som tar lett til tårene er så emosjonell at jeg kan gråte av ett program på tven, eller bare fordi jeg er glad. Det er så verdt det for meg og faktisk få kjenne på disse følelsene, gjøre noe med dem og gå videre.

Denne bloggen kan bli kjedelig for noen, jeg forstår at mine følelser og opplevelser ikke er særlig spennende for mange men for noen betyr det faktisk noe. I går ble jeg minnet på at hele min historie ligger her helt ifra dag 1! hele min rusfrie historie ligger her slik at alle kan lese den. Jeg ser hele utviklingen ifra første innlegget mitt og helt frem til i dag, det er unikt og ikke for alle.

I dag blir en spennende dag så jeg håper dere følger meg igjennom dagen 🙂 jeg skal også være dagens snapper på mab.est2015 og dele dagen og opplevelsene der live. Jeg har en tendens til og ta vann over hodet og å dele spenningen før samværet og nedturen etterpå blir en helt ny opplevelse og noe jeg aldri har gjort før. 

Jeg ønsker dere en nydelig lørdag alle sammen! jeg fant ikke ut at det var helg før på veien hjem i går kveld.

Har dere lyst og følge med videre?

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen på facebook!  meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️ gleder meg til og se dere! https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg