Mektig inponert over meg selv for tiden

Annonse

Med tanke på hvor syk jeg egentlig er med tanke på blodplater, muskler som ofte gir meg sinnsyke smerter i hoften, store krampeanfall i føtter over hele dager ofte, og nattesvette from HELL, + søvnmangelen så jeg er faktisk mektig inponert over meg selv for tiden! Og jeg har lært å faktisk å la meg selv få lov å være det! Ja jeg fortjener faktisk nå og være stolt over meg selv, like meg selv for det jeg er god på, og være inponert over alt jeg får ordnet og fikset! For meg selv og mest for andre, for jeg har hatt kontrollen selv på økonomi, regninger og slikt formelt siden jeg fikk jobben min i 2015. Jeg eigde ingenting, ikke nåla i veggen rett og slett, og var økonomisk ruin helt fra jeg var myndig og kredittverdig. Jeg hadde sur stor gjeld, og jeg såg ingen utvei på det! Men da jeg startet å tjene mine egne penger i godt voksen alder og altfor seint, så bestemte jeg meg for att pengene jeg nå tjente selv skulle virkelig få vise igjen! For jeg hadde bare en kontrakt med Kiwi for 2år igjennom ett tiltak da jeg startet, jeg ante ikke da att etter første uka allerede, så hadde jeg sikret meg en stilling der, og dem hadde troen på meg. Men i begynnelsen var jeg der igjennom tiltak og fikk ekstravakter etterhvert 🙂 og mer og mer. Så jeg bestemte meg da jeg fikk dette tiltaket, der jeg fikk lønn og feriepenger på samme lag som alle dem andre, att pengene jeg tjente der virkelig skulle vise igjen etter 2år når kontrakten gikk ut, og jeg betalte ned all min gjeld! Jeg hadde totalt postkasseangst, og hadde hauger med regninger her. Jeg hadde ingenting å betale med, så hvorfor skulle jeg åpne disse ekle brevene når jeg visste jeg ikke hadde noen tjangse. Jeg er så stolt over att jeg klarte å betale ned all min gjeld på ekstremt kort tid, i tillegg til å samle inn 120 000kr sammen med mamma på ett år, for å kjøpe dette huset vi bor i nå! Alt dette klarte jeg iløpet av disse 2årene jeg jobbet for første gang i mitt liv. Og jeg gjor all jobben selv, og hadde ingen hjelp med dette. Bare ett mål i sikte, og det eneste jeg kjøpte meg de årene var maten jeg måtte ha på jobb! Jeg tok på meg alt og peiset på, som jeg alltid gjør når jeg setter meg ett mål. Nå får jeg lån i banken, jeg har lov å ha ett telefonabonnement og om noe går i knas her hjemme så har jeg til å kjøpe meg nytt. Jeg har mat i kjøleskapet og penger på konto til det jeg skal ha, det er så hærlig å ha kontrollen over eget liv, og jeg føler jeg har kjempet en kamp for dette også igjennom hele mitt liv. Jeg har mang en gang vært på nav og grått fordi jeg ikke har hatt til strømregningene mine, eller mat, og jeg ønsker aldri igjen å sitte der nedbrutt og måtte gå derfra uten den hjelpen jeg trenger. Aldri i verden ville jeg gått dit om jeg hadde hatt penger til ting selv, og jeg har alltid hatt en økonomisk god sans, jeg har bare ikke hatt inntekt til å dekke det jeg har måttet.
Derfor kjemper jeg nå for andre som sliter med det samme som jeg har slitt med siden jeg var myndig, det er derfor jeg strekker meg så langt for dem, fordi jeg har vært der for ikke så lenge siden selv. Det er helt forferdelig å ikke vite når du får penger, hvor mye du får og om regningene dine faktisk blir betalt. Det er en jobb å gå på nav, og det skal det være, men en trenger ikke gjøre ting mye vanskeligere enn det dem er og jeg ønsker å bli møtt med respekt, og det føler jeg att jeg blir nå.
Jeg er sterkere enn noen der ute, fordi jeg er klar i mitt hode og min munn nå, det er ikke lenger fyllepreik som kommer ut og jeg bruker min kompetanse som rusbruker i hverdagen min, og ringer 20 telefoner for dag minst for å organisere for andre. Jeg vet hvordan det er å ta disse telefonene, de vokser som fjell rundt en og en gir opp! Bare å sende en søknad på nav om en har problemer med kodebrikke gjør jo att en bare gir opp av og til! Det er små grep som ikke koster meg annet enn tellerskrittene på telefonen!
I dag har jeg vært i kontakt med alle i systemet på ulike måter, og prøvd å tilrettelegge en problemstilling som har vart i 10år, og som jeg krever ett resultat av nå, det er på tide, så folk vet hva dem har å forholde seg til, hva urett som har skjedd og bli ferdig med det.
Jeg tenker att en gir tilbake kontrollen over eget liv til dem som vil ha det, og slutter å sy puter under folk, for det trenger vi virkelig ikke. Vi trenger bare litt starthjelp, og jeg kommer aldri til å gi meg 🙂 dere blir ikke kvitt meg, jeg kommer bare på mer og mer som kan gjøre hverdagen, samfunnet og holdningene våres bedre! Og det koster meg overhode ikke en krone folkens!
Jeg har bare lagt ut 6000kr av egen lomme nå, og se hvor mye som jeg har klart å gjøre for disse pengene! Jeg er så stolt over alle samarbeidene jeg har klart å ro i-land, og hvor mange liv jeg har forandret bare ved å være meg selv og være ærlig.
Jeg har alltid vært strukturert men når jeg er edru klarer jeg å holde fokuset også, og jeg klarer å se løsninger som andre ikke tenker på. Det er viktige egenskaper jeg tar med meg videre. Jeg setter meg også inni alt av regler, så jeg vet hva jeg må forholde meg til, og har alt alltid dokumentert, så jeg ikke går på en smell. En blir ikke ekspert over natten, men jeg lærer så ufattelig mye!
Jeg er stolt over meg selv, og gir meg aldri!

Annonse fra gymgrossisten med c4! https://c.mtpc.se/tags/link/2101993




C4 / CELLUCORCELLUCOR / C4C4 / C4

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg