Med knust hjerte tar jeg fatt på denne lørdagen

Gårsdagen var vond og svelge og det skjedde småting igjennom hele dagen som førte til tårer og snørr på kveldingen, følelsene hadde bare bygget seg opp og savnet etter katten kom litt uventet på meg, jeg er nemlig ikke den som knytter meg først til noe, og meningen var hele veien at han ikke skulle bo fast hos oss, men å komme inni stua her uten at han kaster seg over meg er en merkelig følelse, og jeg kjenner at jeg føler meg fyllesyk som jeg alltid gjør når begivenhetsrike dager er over, det føles helt seriøst ut som jeg drakk i går. Det er godt på samme tid og faktisk føle noe, da kjenner jeg meg som ett menneske og ingen robot som bare går på autopilot, jeg føler mye og mange forskjellige ting på en og samme gang, jeg lever! 

Vi har allerede vært våken siden kl6 i dag, og det er ikke hverdagslig at det er min kjære som vekker meg, det pleier og være omvendt. Vi har vært på båten med drøssevis med gaver som  skal sendes til familien hans der, og jeg kjenner det er vemodig at vi ikke får møte dem igjen før julen fordi vi savner dem veldig. Korona har stoppet oss og jeg har faktisk bare møtt dem to ganger, men dem får meg til å føle meg så velkommen og jeg føler allerede at dem er også min familie! jeg er virkelig heldig på familiefronten, og glad er jeg for det siden jeg har en såpass liten familie selv. Dette har vært noe som har manglet i hele mitt voksne liv, jeg har bare hatt mine foreldre så og mangedoble familien med en utvidet en passet meg veldig perfekt. 

Leiligheten her bærer preg av at vi har hatt en katt på besøk, så vi satser på å bruke lørdagen på dette, og jeg satser på at denne dagen blir bedre en gårsdagen, også får jeg heller ta feiringen av 1årsdagen min nå når ting har roet seg og jeg er ved bedre mot. Jeg føler på mange måter at det er nå livet starter, og jeg ser frem til så mange ting og vet at livet ikke blir mindre spennende fremover, uten disse tingene hadde livet blitt kjipt og jeg er heldig som har så mange ting og henge fingrene i! Det er snart jul folkens, og jeg har ennå ikke noen negative tanker rundt denne høytiden, dagene går i ett og man merker ikke særlig forskjell, jula kommer om vi vil eller ei og jeg gjør mitt beste med å fordøye alle disse traumene ifra fortiden.

Jeg prøver å resette meg selv og ta fatt på denne dagen, det er noe som er borte og stua er ikke slik den pleier. Vanedyret inni meg liker ikke forandringer men jeg tar fatt på denne lørdagen med ett friskere og sterkere mot og satser på en god dag! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg