Man trenger selvhjelpsgruppe også på lille juleaften!

Det er lille juleaften i dag, men det er også onsdag og det ville være veldig rart for meg å avlyse gruppa og ta juleferie, det ville ikke falt seg naturlig for meg og jeg trenger gruppa mer enn noengang på disse dagene, jeg sitter inne med så mange følelser og så mange tanker om denne høytiden, og jeg vet ikke noe annet sted det er lettere og tømme meg for disse tankene og dele dem. Det er en emosjonell tid der man kjenner ekstra på rusen og hvordan alle disse julene i rusen var i forhold til nå, det er min første jul som edru og jeg får denne gangen med meg alle disse tingene som hører jula til, jeg har faktisk klart og forsone meg med jula og kjenner på julestemningen og dette ønsker jeg å dele med disse som betyr mest for meg.

I hverdagen går “jobben” min utpå mange ting, jeg er overalt og gjør alt mulig rart, det går fort for seg men av og til setter jeg meg ned og reflekterer over hva som egentlig betyr mest for meg, og svaret er alltid det samme! det startet med denne gruppa mi, det ble grunnlaget for min rusfrihet og det som ga meg muligheter jeg før bare kunne drømme om, det er gruppa som er fundamentet mitt og det jeg ønsker og fokusere på mest av alt, verden suser forbi og jeg er i blesten, men innerst inne er det disse onsdagene som er viktigst for meg og min rusfrihet, jeg har funnet familien min og dem som har ryggen min alltid, jeg har funnet ett fellesskap som passer for meg og som styrker meg på disse dagene der alt bare blir feil, det er på grunn av ansvaret jeg har på skuldrene mine at jeg ikke kaster meg i rusen igjen, jeg har ett ansvar også for andre mennesker og akter å aldri svikte. Om jeg bare hadde hatt meg selv og stå til ansvar for hadde det vært enklere og bare gitt hen og latt meg friste av alle disse farene rundt meg, men på grunn av den æren jeg har fått for denne gruppa så velger jeg hver eneste dag og leve som ett rusfritt menneske. 

Jeg gleder meg til å duke opp med alt som minner meg om jul på dette spesielle møtet og jeg har kjøpt inn ekstra kos til gjengen min! jeg har samlet inn penger på spleiser og har mottat masse støtte ifra personer som ønsker å støtte oss, og er veldig takknemlig for dette. Slike pengestøtter går til å dekke husleige for lokalet vi leiger, og tingene vi bruker på disse møtene, vi har også hatt julebord og bruker litt av pengene på reiser vi tar sammen på seminarer eller turer igjennom rusettervernet, jeg har mange planer som vil styrke mennesker igjennom småting som treningskort eller turer ut i skog og mark, jeg ønsker å gjøre mer i året som kommer og setter enormt pris på all støtte til denne gruppa og alle rundt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg