Let the past make you better, not bitter

Så sitter vi her igjen på den samme kroen jeg har tilbringt utallige mange hundrevis av timer igjennom disse 13årene. Med den samme følelsen i magen av en vanvittig stolthet men også en bunnløs sorg, en sorg over at det er lenge til neste gang og en sorg over og se at barna mine klarer seg uten meg. Det er noe med denne ventetiden, både før men mest etterpå, i 3 timer blir man sittende med sine egne tanker men denne gangen har jeg heldigvis en støtte i min kjære og slipper og gruble meg ihjel her aleine.

I alle disse årene har det vært på denne kroen jeg har sittet med dagdrømmene om hvordan jeg alltid skulle forbedre livet mitt idet jeg kom iland hjemme, jeg skulle ta grep! i 12år har jeg sittet her med en drøm om og forandre livet mitt og komme meg utav jerngrepet rusen hadde på meg, men det har alltid endt med det samme. Enten har jeg startet og drikke på denne kroen her, ellers så var ølet kjøpt inn på en av de hele 2 butikkene her. Jeg klarte det aldri for barna mine.

Det er på mange måter rart og sitte her på denne gamle kroen her og ikke tenke på alkoholen som strømmer i kranene, det er rart at tankene mine ikke vandrer til skapet som er oppfylt med alle slags leskende drikker, for meg kjenner jeg en bitterhet i munnen når jeg tenker på det, denne drikken som har tatt ifra meg alt jeg har hatt kjært. 

Det er vanskelig og ikke bli bitter over fortiden, det er vanskelig og gå videre og faktisk innse at det hele har vært min egen feil. Det er også vanskelig og se disse to vakre skapningene og vite at jeg har valgt dette, ikke bevisst men fordi jeg var syk. Livet har blitt bra for dem, og det er jeg evig takknemlig for.

I dag har vi gått en lang tur sammen og vært på kafe! vi har vært aktive! det er så rart hvordan dem forandrer seg ifra gang til gang, og hvordan deres liv faktisk har blitt bra på tross av situasjonen. Jeg er glad fordi jeg aldri har gjort dem noe galt, aldri ruset meg foran dem og fordi vi har vært så heldige med både fosterfamilier og kommunikasjonen oss imellom. Det er faktisk ikke så mange som er så heldige, tross alt. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg