Leger sender mennesker rett i døden – Det er på tide og belyse dette.

Nå har jeg brukt de siste dagene til og grave i fortiden og en risiko er at jeg kommer over noe jeg ikke ønsker skal komme til overflaten, jeg vil bare si at jeg ikke graver aleine og at jeg har psykolog som supplement når jeg trenger det. Jeg ville ikke våget og gjøre det helt på egenhånd.

Det har skjedd så mange ting i fortiden min som har formet meg som menneske, jeg stoler ikke på noen og har alltid garden min oppe, jeg har blitt sviktet på mange måter men tar det hele og fulle ansvaret selv. Jeg ønsker ikke å bli ett bittert menneske men på samme måte ønsker jeg og bruke historien min til noe nyttig slik at det aldri skjer igjen med noen andre. Jeg har en kunnskap og en erfaring om hvordan man IKKE møter mennesker med utfordringer og jeg ønsker og belyse disse tingene. 

En ting som sitter dypt i meg ennå er den gangen jeg ble sendt hjem med ett pilleglass da jeg oppsøkte lege for og få innleggelse, jeg var så utkjørt og ønsket og ta mitt eget liv men ble sendt hjem og avvist da jeg behøvde det som mest. Det kunne endt der om jeg ikke hadde blitt så provosert av situasjonen, fokuset mitt ble flyttet fordi jeg ble så sint.

Hadde jeg ikke hatt venner rundt meg den gangen og en leilighet og være i så hadde jeg tatt livet mitt den gangen og jeg klarer ikke og beskrive hvor mye krefter og mot jeg måtte samle meg opp for og i det hele tatt klare og oppsøke den legen den gangen, og han kunne faktisk sendt meg rett i døden med åpne øyne.

Dette er noe jeg virkelig brenner for! hvordan mennesker med utfordringer blir møtt av systemet. Hvordan man tas imot når man faktisk ønsker hjelp er noe jeg ønsker og jobbe for og endre. Jeg vet målet er skyhøyt og nesten umulig men om min historie kan belyse svikt i systemet så hever jeg gjerne stemmen min! 

Når man sitter med slike erfaringer og har komt seg ut av rusen så tenker jeg at det er på sin plass og faktisk si ting høyt. Dette er ingen krig mellom meg og systemet for systemet har gjort masse for meg igjennom disse årene men når noe så vesentlig er feil så må man faktisk ta det opp i offentligheten.

Leger har en viktig rolle når det kommer til det første møte mellom bruker og system, dem har ett alvorlig stort ansvar som dem burde ta på aller høyeste alvor. Jeg savner at leger ønsker mer kunnskap rundt rus og psykisk helse, jeg savner at mennesker våger og fortelle historiene sine der dem har blitt utsatt for og bli sviktet på det groveste på sitt svakeste. 

Blir man sviktet i forsøket på og oppsøke hjelpen så er man kjørt og man kommer som oftest aldri igjen. Slike svik ødelegger denne relasjonen for alltid og det er derfor det er så stor motstand imot og søke og ta imot hjelpen ifra systemet.  Noe må gjøres og denne jobben er alvorlig stor. Vi har en LANG vei og gå og det er overhode ikke godt nok slik det er i dag.

I dag har jeg det faktisk veldig bra og har 562 rusfrie dager bak meg, men dette er ikke systemet sin fortjeneste og jeg har måttet ta alle stegene selv. 

Her er gruppa dere ikke vil gå glipp av!

Om dere liker denne bloggen og har lyst og følge med videre så har jeg laget en gruppe til bloggen der jeg poster alle nye innlegg og små overaskelser! meld dere inn via linken her og vær med meg videre i denne rusfrie tilværelsen!  ❤️https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg