Lediggang er roten til alt vondt

ENDELIG en dag der jeg har fått brukt evnene mine til noe mer spennende og tilfredsstillende en å sveipe på tv! 😁😂

 

Herregud jeg har sett SÅ mye møkk og har pløyd igjennom serier jeg aldri hadde maktet å sette meg ned og se ellers!

 

Lediggang er roten til alt vondt! 

 

Jeg er anlagt slik, jeg er en smule hyperaktiv og trenger virkelig å ha noe å gå til om dagene!😁

 

Jobb for meg er ikke bare at det gagner seg økonomisk men det er hele pakken jobben gir.

 

Å sitte aleine gjør ting større, man får ikke disse viktige impulsene i hverdagen som utvikler en som menneske og man går glipp av den sosiale delen jobben gir.


Rutiner og struktur, mål og mening!

 

Jeg sier ikke at man må ha en jobb for og ha ett verdig liv, langt derifra! jeg vet om mange som ikke har muligheten til og være i arbeid men som fyller hverdagen med ting som gjør at man kommer seg ut og får vært ilag med andre mennesker, noe som gir hverdagen rutiner og struktur og som føles meningsfylt!❤️ det er ikke bare i jobb man kan finne disse tingene men jeg tror på ekte at det ikke er godt for noen å bli gående hjemme uten å forholde seg til andre mennesker og gå glipp av disse tingene som alle vi mennesker egentlig trenger.

 

Om man går i eget hode og rundt Yes-mennesker og aldri får innputt ifra andre tror jeg utviklingen våres stoppes helt opp og jeg tror mange dårlige holdninger oppstår i situasjoner der man kanskje ikke får disse viktige impulsene i samspill med andre mennesker.

 

“Lediggang er roten til alt vondt” sies det og jammen santen tror jeg på det! 😁 jeg vet i alle fall at jeg føler meg SÅ mye bedre når jeg etter en lang arbeidsdag kan sette meg her i sofaen med god samvittighet etter å ha fått brukt meg selv aktivt, jeg har fått være der for noen.

 

Jobb/aktivitet for meg er en av de viktigste tingene som må på plass for at mennesker skal klare å skape seg ett liv igjen, vi trenger å mestre og være til nytte, da utvikler vi oss som mennesker.

 

Dette har virkelig vært den beste dagen på lenge! det er så godt å være på plass der jeg skal være! ENDELIG er jeg i jobb igjen! ❤️

 

2023 er ENDELIG igang også for meg 😁❤️

 

 

Lyst og følge oss videre?

👇Liker du denne bloggen?

Vi har laget Facebook-gruppe til denne bloggen 😁 meld dere inn og følg oss videre ❤️ Vi lover det ikke blir ett kjedelig sekund! 😁 her er lenken https://www.facebook.com/groups/1082825002055751/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg